خانهاخبار
M2 الترا به طور رسمی معرفی شد؛ قدرتمندترین چیپست اپل تا به امروز!

M2 الترا به طور رسمی معرفی شد؛ قدرتمندترین چیپست اپل تا به امروز!

شرکت اپل طی رویداد WWDC امشب خود، به طور رسمی از چیپست M2 الترا رونمایی کرد.
۱۴۰۲/۳/۱۵

شرکت اپل لحظاتی پیش طی رویداد WWDC 2023 خود، از نسل جدید مک استودیو و مک پرو با چیپست M2 الترا رونمایی کرد. این چیپست، قدرتمندترین چیپست تولید شده توسط این شرکت تا به حال بوده و عملکردی باورنکردنی دارد. همانند نسل پیشین یا همان M1 الترا، این چیپست نیز از پیوست دو چیپست M2 مکس با فناوری الترا فیوژن اپل تولید شده و دارای پردازنده ۲۴ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای است.

image

 

این چیپست از حداکثر ۱۹۲ گیگابایت حافظه رم با سرعت ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی کرده که در مقایسه با حداکثر حافظه رم ۱۶ گیگابایتی نسخه معمولی چیپست M1، یک آپگرید بسیار جدی محسوب می‌شود. موتور هوش مصنوعی در این چیپست نیز بهبود یافته و حدودا ۴۰ درصد سریع‌تر از نمونه قرار گرفته در چیپست M2 مکس خواهد بود.

یکی از جنبه‌های اصلی قدرت چیپست‌های انحصاری اپل، در زمینه ویرایش ویدیو بوده و به گفته اپل، M2 الترا توان پخش همزمان ۲۲ استریم با رزولوشن ProRes 8K را داشته که برای تولید کنندگان محتوا، واقعا جذاب و کاربردی خواهد بود.

image

 

این چیپست از وای فای 6E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی کرده و دارای پورت اترنت با سرعت ۱۰ گیگابایات خواهد بود. کامپیوتر مک پرو که به همراه این چیپست روانه بازار خواهد شد؛ دارای حداکثر ۸ پورت تاندربولت ۴ بوده و شش درگاه PCIe نسل چهارم را نیز به همراه دارد. اسلات‌های PCI، اهمیت بسیاری در کامپیوتر‌های حرفه‌ای دستکاپ داشته و اضافه شدن آنها به کامپیوتر‌های مبتنی بر اپل سیلیکون، گام بزرگی برای کاربران حرفه‌ای این شرکت محسوب می‌شود.

عرضه مک پرو به همراه این چیپست، سرانجام روند مهاجرت دستگاه‌های اپل از چیپست‌های اینتل به اپل سیلیکون را کامل کرده و اکنون تمامی دستگاه‌های این شرکت، از چیپست‌های انحصاری اپل استفاده می‌کنند.

image

 

درباره این چیپست جدید و بسیار قدرتمند چه فکر می‌کنید؟ آیا M2 الترا نسبت به نسل پیشین یا همان M1 الترا، یک آپگرید واقعی محسوب می‌شود یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)