خانهاخبار
گواهی گیک‌بنچ خبر از عملکرد فنی نه چندان قابل توجه تراشه تنسور G3 گوگل می‌دهد

گواهی گیک‌بنچ خبر از عملکرد فنی نه چندان قابل توجه تراشه تنسور G3 گوگل می‌دهد

برخلاف آنچه گزارش‌های قبلی اذعان کرده‌اند، نسل جدید تراشه اختصاصی گوگل از سایر رقبا ضعیف‌تر خواهد بود!
۱۴۰۲/۳/۱۵

در حالی که هنوز تا رونمایی از محصولات پرچمدار گوگل موسوم به سری پیکسل ۸ زمان زیادی باقی مانده است، تا به امروز گزارش‌ها و شایعات مختلفی درباره مشخصات فنی و طراحی دو گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو در دسترس کاربران قرار گرفته‌ است. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اطلاعاتی پیرامون عملکرد فنی سری پیکسل ۸ فاش شده است که شاید چندان برای طرفداران گوگل خوشایند نباشد. 

image

اخیرا افشاگری برجسته گزارشی را به اشتراک گذاشت مبنی بر این که نسل جدید تراشه اختصاصی گوگل موسوم به تنسور G3 با بهبودهای فراوانی مانند هسته‌های جدیدتر، پردازنده گرافیکی قوی‌تر و پشتیبانی از آخرین استاندارد حافظه ذخیره‌سازی (UFS 4.0) عرضه خواهد شد. با این وجود، به تازگی شواهدی از عملکرد فنی این سخت‌افزار لو رفته است که خلاف این ادعا را اثبات می‌کند. 

افشاگری خوش‌سابقه به نام Revegnus لیست گیک‌بنچ تراشه تنسور G3 را در شبکه اجتماعی توئیتر به اشتراک گذاشته است که عملکرد فنی دور از انتظار این تراشه اختصاصی گوگل را نشان می‌دهد. در این راستا، تراشه تنسور G3 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای این بنچمارک به ترتیب امتیازهای ۱۱۸۶ و ۳۸۰۹ را به خود اختصاض داده است. 

image

طبق این نتایج، کاملا مشخص است که تنسور G3 از رقبایی مانند تراشه‌های A16 بایونیک اپل و اسنپدراگون ۸ نسل دو کوالکام ضعیف‌تر خواهد بود. برای مقایسه، تراشه اپل که در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به کار رفته است در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ امتیازهای ۱۸۷۰ و ۵۴۷۴ را کسب کرده است. از آن سو، تراشه پرچمدار کوالکام نیز در تست‌های مشابه امتیازهای ۱۴۸۹ و ۵۱۷۸ را ثبت نموده است. 

در صورت صحت این گزارش، تراشه تنسور G3 از نظر فنی ۲ یا ۳ نسل عقب‌تر از تراشه‌های پرچمدار دیگر برندها قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که امکان دارد نمونه‌ای که از تراشه تنسور G3 در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده است تنها یک مدل پیش تولید باشد که هنوز بهینه‌سازی لازم روی آن اعمال نشده است. در نتیجه، نمی‌توان به طور قطعی درباره درستی این اطلاعات اظهار نظر کرد. 

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه تنسور G3 احتمالا از پردازنده ۹ هسته‌ای بهره خواهد برد که شامل یک هسته قدرتمند با فرکانس ۳٫۰۲ گیگاهرتزی، چهار هسته میانی با فرکانس ۲٫۴۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف با فرکانس ۲٫۱۵ گیگاهرتزی می‌شود. به علاوه، شایعه شده است که این تراشه برپایه فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ توسعه داده خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)