خانهاخبار
قابلیت سنجش سلامت باتری احتمالا به اندروید ۱۴ اضافه خواهد شد!

قابلیت سنجش سلامت باتری احتمالا به اندروید ۱۴ اضافه خواهد شد!

یکی از فعالان حوزه تکنولوژی به تازگی ادعا کرده که قابلیت سنجش سلامت باتری دستگاه احتمالا به نسخه بعدی سیستم عامل اندروید راه خواهد یافت.
۱۴۰۲/۳/۱۳

یکی از ویژگی‌های جذاب سیستم عامل iOS، قابلیت نمایش سلامت باتری بوده که به خصوص در هنگام خرید و فروش گوشی‌های کارکرده، کاربردهای فراوانی دارد. اکنون نیز به گفته یکی از خبرنگاران شناخته شده تکنولوژی، احتمال این وجود داشته که این قابلیت به نسخه بعدی سیستم عمل اندروید نیز اضافه شود.

image

 

«میشال رحمان» که از خبرنگاران پیشین XDA-Developrs بوده و اکنون به صورت مستقل فعالیت می‌کند؛ اخیرا در صفحه توییتر خود اعلام کرده که گوگل چند API جدید مربوط به مدیریت باتری را به بتای اندروید ۱۴ اضافه کرده است. دو عدد از این APIها که به شکل پابلیک بوده و دسترس عمومی به آنها وجود دارد؛ اطلاعاتی در مورد سایکل باتری و وضعیت شارژ آن را به نمایش می‌گذارند. اما سایر این APIها که در انحصار سیستم هستند؛ اطلاعاتی چون تاریخ تولید گوشی، تاریخ اولین استفاده، استاندارد شارژ و نهایتا سلامت باتری را به همراه دارند.

به گزارش آقای «رحمان»، تمامی اپلیکیشن‌هایی که اجازه BATTERY_STATS را داشته باشند؛ امکان دسترسی به این APIهای سیستم را خواهند داشت. البته، لازم به ذکر بوده که این ویژگی‌ فعلا در انحصار دستگاه‌های پیکسل با بتای دوم اندروید ۱۴ یا جدیدتر است.

image

 

توسعه دهندگان نیز سریعا از این APIهای جدید استفاده کرده و برای مثال، شاهد توسعه یک اپلیکیشن جدید با نام Batt توسط توسعه دهنده‌ای به نام Narek بوده‌ایم که هم‌ اکنون روی GitLab قرار گرفته و وضعیت سلامت باتری‌ گوشی‌های پیکسل با اندروید ۱۴ را نمایش می‌دهد.

البته، باید گفت که اطلاعات جمع آوری شده توسط این APIها، از آی سی شارژ گوشی به دست آمده و ممکن است که نشانگر وضعیت اصلی باتری نباشند. در هر صورت، امیدواریم تا گوگل هر چه زودتر این قابلیت را به سیستم عامل اندروید اضافه کرده تا در کنار کاربرد‌های آن برای خرید و فروش گوشی، کاربران بتوانند تا از میزان سلامت باتری گوشی خود مطلع بوده تا زمان مناسبی برای تعویض باتری یا آپگرید کلی گوشی را انتخاب کنند.

image

 

درباره احتمال اضافه شدن ویژگی سنجش سلامت باتری به اندروید ۱۴ چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)