خانهاخبار
۸۱ درصد آیفون‌های جهان از iOS 16 استفاده می‌کنند!

۸۱ درصد آیفون‌های جهان از iOS 16 استفاده می‌کنند!

به تازگی شاهد انتشار آمار جدیدی درباره نرخ استفاده از جدیدترین نسخه iOS هستیم که بار دیگر، نشانگر عملکرد مثال زدنی اپل در پشتیبانی نرم افزاری از دستگاه‌های خود است.
۱۴۰۲/۳/۱۳

یکی از برتری‌های اصلی iOS در مقایسه با اندروید، انتشار سریع آپدیت‌ها و پشتیبانی نرم افزاری طولانی اپل از تمامی محصولات خود است. البته در سال‌های اخیر، شرکت‌هایی چون سامسونگ نیز پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوبی از محصولات خود داشته‌اند؛ اما با توجه به توسعه انحصاری سخت افزار و نرم افزار آیفون‌ها توسط اپل، عملکرد این دو سیستم عامل در این زمینه هرگز قابل مقایسه نخواهد بود.

image

 

به تازگی نیز مشخص شده که ۸۱ درصد از تمامی آیفون‌های جهان، اکنون سیستم عامل iOS 16 را به همراه دارند. در صورتی که آیفون‌های عرضه شده در چهار سال اخیر را مورد بررسی قرار دهیم؛ این آمار حتی بهتر شده و به ۹۰ درصد می‌رسد. iOS 16 در سپتامبر ۲۰۲۲ به طور رسمی منتشر شد.

در سوی دیگر، ۱۳ درصد از آیفون‌های بازار سیستم عامل iOS 15 را به همراه داشته که در بین آیفون‌های عرضه شده در چهار سال اخیر، این عدد به ۸ درصد کاهش می‌یابد. با توجه به این آمار، به نظر رسیده که کاربران آیفون همواره تمایل دارند تا از جدیدترین نسخه iOS روی دستگاه‌های خود استفاده کنند.

image

 

وقت آن رسیده تا نگاهی نیز به نرخ استفاده از آخرین نسخه سیستم عامل iPadOS بیاندازیم. ۷۱ درصد از تمامی آیپد‌های بازار، اکنون از سیستم عامل iPadOS 16 استفاده کرده و ۲۰ درصد از آنها نیز همچنان در حال استفاده از iPadOS 15 هستند. در صورتی که آیپد‌های عرضه شده در چهار سال اخیر را مورد بررسی قرار دهیم؛ نرخ استفاده از iPadOS 16 به ۷۶ درصد رسیده و در سوی دیگر، سهم iPadOS 15 به ۱۸ درصد کاهش می‌یابد.

جهت مقایسه، جدیدترین آمار نرخ استفاده از نسخه‌های متفاوت اندروید که در ماه آوریل توسط گوگل منتشر شدند؛ نشانگر این بوده که تنها ۱۲ درصد از گوشی‌های اندرویدی در حال استفاده از جدیدترین نسخه این سیستم عامل هستند.

image

 

درباره وضعیت iOS 16 و پشتیبانی نرم افزاری اپل از آیفون‌ها چه فکر می‌کنید؟ آیا سازندگان گوشی‌های اندرویدی، امکان رقابت با اپل در این زمینه را خواهند داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)