خانهاخبار
اپل شاید عبارت «هی سیری» را برای فراخوانی سیری حذف کند

اپل شاید عبارت «هی سیری» را برای فراخوانی سیری حذف کند

مارک گورمن افشاگر معتبر، امروز گفته که اپل قصد دارد تا فراخوانی سیری دستیار صوتی خود را ساده‌تر از قبل کند.
۱۴۰۲/۳/۱۳

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و افشاگر معروف، اپل ممکن است تغییر بزرگی را در دستیار صوتی خود اعلام کند. تا به حال برای فراخواندن سیری از عبارت آغازگر «هی سیری» استفاده می‌شد، اما این شرکت در WWDC امسال شاید این جمله را حذف کند.

image

 

گورمن امروز در یک توییت جدید تاکید کرده که اپل احتمال دارد عبارت فراخوانی سیری در رویداد پس فردا تغییر دهد. در ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) مارک گورمن گزارش داد که اپل در حال کار بر روی راهی است که سیری بتواند بدون نیاز به استفاده از عبارت «هی سیری»، دستوارات با بفهمد و به آنها پاسخ دهد و شاید در عوض کاربران فقط نیاز به گفتن «سیری» داشته باشند، یعنی در واقع عبارت فراخوانی سیری ساده‌تر شود.

این شرکت در حال توسعه یک ابتکار است که عبارت «هی سیری» را حذف کند تا کاربر فقط نیاز به گفتن «سیری» داشته باشد و پس از آن دستور خود را برای اجرا به سیری ابلاغ کند. اگرچه ممکن است این تغییر کوچک به نظر برسد، اما از لحاظ فنی این یک چالش قابل توجه در حیطه آموزش هوش مصنوعی به شمار می‌آید و نیاز به کار مهندسی اساسی دارد.

این پیچیدگی شامل آن است که سیری بتواند عبارت «سیری» را در چندین لهجه و گویش مختلف درک کند. داشتن دو کلمه «هی سیری» احتمال این را که سیستم به درستی سیگنال را دریافت کند، بسیار بیشتر می‌کند.

این تغییر سیری را به دستیار صوتی آمازون نزدیکتر می‌کند که می‌تواند به سادگی با گفتن یک کلمه «الکسا» فعال شود و فرمان‌ها را اجرا کند. گورمن افزوده که اپل همچنین در حال کار بر روی یکپارچگی عمیق‌تر سیری با برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث است تا به لطف آنها، کمک‌های بهتری را ارایه دهد.

این افشاگر پیش‌تر گفته بود که تغییر مذکور در سیری ممکن است در سال‌های ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ اعمال شود، اما توییت امروز او نشان می‌دهد که این موضوع یک احتمال برای رویداد WWDC در ۱۵ خرداد است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)