خانهاخبار
به نظر می‌رسد که رونمایی از مک استودیوهای جدید در ۱۵ خرداد قطعی است

به نظر می‌رسد که رونمایی از مک استودیوهای جدید در ۱۵ خرداد قطعی است

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ امروز تایید کرده که اپل به معرفی نسل جدید مک استودیو خود بسیار نزدیک است.
۱۴۰۲/۳/۱۲

مارک گورمن افشاگر معروف امروز تایید کرده که اپل به معرفی مک استودیو جدید بسیار نزدیک است و این نشان می‌دهد که ما قرار است در WWDC امسال که ۳ روز دیگر برگزار می‌شود، شاهد رونمایی از نسل جدید این دستگاه باشیم.

گورمن در توییتر توضیح داده که مک جدید مورد بحث ما، دارای اسم رمز «J475» است. مک استودیو کنونی با کد «J375» شناخته می‌شود که نشان می‌دهد این دستگاه جدید در واقع یک مدل از نسل بعدی مک استودیو است.

می‌توان تایید کرد که اپل به معرفی مک استودیو جدید با کد J475 نزدیک شده است. اسم رمز مک استودیو فعلی چیست؟ J375...

image

 

اوایل این هفته بود که گورمن گزارش داد که اپل در حال آزمایش دو مک دسکتاپ مجهز به تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra است. تراشه M2 Max اولین بار در ژانویه (دی ۱۴۰۱) با عرضه مدل ۲۰۲۳ مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی شد، اما تراشه M2 Ultra مدل جدیدی از سری M2 است و جایگزین تراشه M1 Ultra خواهد شد که اپل در مک استودیو از آن استفاده می‌کند.

در ماه آوریل (فروردین) گورمن گفت که دستگاه‌های مک استودیو به روز شده‌ای برای عرضه در آینده برنامه‌ریزی شده است، اما او این توضیح را اضافه کرد که اپل بعید است نسخه‌ای از مک استودیو با تراشه M2 Ultra را عرضه کند، زیرا در صورت عرضه چنین مدلی، این دستگاه به قدری قدرتمند خواهد بود که مشتریان مک پرو دیگر دلیلی برای خرید آن پیدا نخواهند کرد.

گورمن گفته که اپل اخیرا دو دستگاه در این دسته را آزمایش کرده که اولین دستگاه مجهز به تراشه M2 Max با ۸ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم مصرف، گرافیک ۳۰ هسته‌ای و ۹۶ گیگابایت رم است. این تراشه همان تراشه‌های است که در نسخه M2 Max مک بوک پرو ۱۶ اینچی وجود دارد.

اما دستگاه دوم دارای تراشه M2 Ultra با پردازنده ۲۴ هسته‌ای، شامل ۱۶ هسته قدرتمند و ۸ هسته کم مصرف است که یک گرافیک ۶۰ هسته‌ای آن را همراهی می‌کند. این در حالی است که اطلاعات قبلی نشان می‌دادند که این تراشه دارای گرافیک ۷۶ هسته‌ای است. از طرف دیگر گزینه‌های رم ۶۴ گیگ، ۱۲۸ گیگ و ۱۹۲ گیگابایت برای این تراشه در نظر گرفته شده که دست کاربران را برای شخصی‌سازی دستگاه خود بازتر می‌کند.

اپل این مک‌های جدید را درست قبل از WWDC 2023 آزمایش کرده و گورمن می‌گوید که انتظار دارد چندین مدل مک در این رویداد معرفی شود. تکلیف یکی از آنها مشخص است و به احتمال بسیار قوی مک بوک ایر ۱۵ اینچی است. اما حالا به نظر می‌رسد که دیگر مدل‌هایی که قرار است معرفی شوند، مک استودیوهای جدید با تراشه M2 Max و M2 Ultra هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)