خانهاخبار
گارمین از ساعت‌های هوشمند فینیکس ۷ پرو و اپیکس ۲ پرو رونمایی کرد

گارمین از ساعت‌های هوشمند فینیکس ۷ پرو و اپیکس ۲ پرو رونمایی کرد

شرکت گارمین به تازگی از دو ساعت هوشمند جدید رونمایی کرده که فینیکس ۷ پرو و اپیکس ۲ پرو نام دارند.
۱۴۰۲/۳/۱۱

شرکت گارمین در امروز از ساعت‌های هوشمند جدید خود با نام‌های فینیکس ۷ پرو و اپیکس ۲ پرو رونمایی کرده است. ساعت هوشمند گارمین اپیکس ۲ پرو، با قیمت مشابه نسل پیشین روانه بازار خواهد شد؛ اما در مدل فینیکس ۷ پرو شاهد افزایش قیمت هستیم.

image

 

گارمین اپیکس ۲ پرو در سایز‌های ۴۲، ۴۷ و ۵۱ میلی متری قابل تهیه بوده که به ترتیب دارای نمایشگر‌های ۱.۲، ۱.۳ یا ۱.۴ اینچی هستند. نسل پیشین این ساعت یا همان گارمین اپیکس ۲، تنها در سایر ۴۷ میلی متری قابل تهیه بود.

تفاوت اصلی میان گارمین فینیکس ۷ پرو و اپیکس ۲ پرو، در نمایشگر این دو محصول است. سری اپیکس از نمایشگر‌های امولد استفاده می‌کنند؛ اما سری فینیکس دارای نمایشگر‌های از نوع Memory-In-Pixel یا MIP بوده که مصرف باتری بسیار کمتری دارند. البته، لازم به ذکر بوده که تفاوت این دو مدل از نظر عمر باتری، چندان زیاد نیست و مدل اپیکس با نمایشگر امولد، انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

image

 

نسخه ۴۷ میلی متری گارمین اپیکس ۲ پرو، در حالت اسمارت‌واچ عمر باتری ۱۶ روزه را داشته که در صورت استفاده از Always-on Display یا نمایشگر همیشه روشن، به ۶ روز می‌رسد. در هنگام استفاده از ردگیری GPS، عمر باتری این محصول به ۴۲ ساعت رسیده و اگر از GPS مولتی بند استفاده کنید؛ این عدد به ۳۲ ساعت کاهش خواهد یافت.

در سوی دیگر، فینیکس ۲ پرو وعده عمر باتری ۲۲ روزه را می‌دهد. به گفته گارمین، در هنگام استفاده از ردگیری GPS عمر باتری این محصول معادل با ۷۳ ساعت بوده که با استفاده از GPS مولتی بند، به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد. تمامی مدل‌های پرو معرفی شده توسط گارمین، به طور پیش‌فرض دارای باتری نوری بوده و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره موسیقی یا مپ به صورت آفلاین را به همراه دارند. GPS مولتی بند نیز که در نسل‌های پیشین تنها در انحصار نسخه‌های سفایِر بود؛ اکنون روی تمامی نسخه‌های پرو قرار گرفته است.

image

 

نسخه سفایِر این ساعت‌ها که با قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر فروخته خواهد شد؛ شیشه نمایشگری از جنس یاقوت کبود و همچنین بدنه‌ای تیتانیومی را به همراه دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ساعت‌های پرو گارمین، چراغ قوه آنهاست. این چراغ قوه حتی روی مدل‌های ۴۲ میلی متری نیز قرار گرفته و دارای دو LED سفید و یک LED قرمز است. ورزشکارانی که به دویدن در شب علاقه دارند؛ می‌توانند از این چراغ قوه به عنوان یک استروب-لایت نیز استفاده کنند. این چراغ قوه پیش‌تر تنها در نسخه ۵۱ میلی متری گارمین فینیکس 7X قرار گرفته بود.

image

 

گارمین در این ساعت‌ها از سنسور ضربان قلب جدید Elevate V5 استفاده کرده و به نظر رسیده که سخت افزار مربوط به ECG یا نوار قلب روی این دو محصول قرار دارد. البته، گارمین هنوز تاییدیه پزشکی مربوط به این قابلیت را دریافت نکرده و درباره وجود آن در این دو محصول مطمئن نیستیم.

این شرکت همچنین تغییرات نرم افزاری خاصی را در ساعت‌های هوشمند جدید خود اعمال کرده که شامل حالت اسپلیت-اسکرین برای نمایش نقشه و عملکرد کاربرد، نمایش وضعیت هوا روی نقشه و امتیاز دهی به استقامت کاربر می‌شوند.

image

 

گارمین فینیکس ۷ پرو با قیمت پایه ۸۰۰ دلار برای نسخه‌های ۴۲ و ۴۷ میلی متری قابل تهیه بوده و اگر قصد خرید نسخه ۵۱ میلی متری را داشته باشید؛ باید ۹۰۰ دلار برای این محصول پرداخت کنید. تمامی سایز‌های این ساعت در نسخه سفایِر نیز قابل تهیه بوده که قیمت آنها به میزان ۱۰۰ دلار بیشتر است.

در سوی دیگر، نسخه‌های ۴۲ و ۴۷ میلی متری گارمین اپیکس ۲ پرو نیز با قیمت پایه ۹۰۰ دلار به فروش می‌رسند. نسخه ۵۱ میلی متری، قیمت ۱٫۰۰۰ دلار را داشته و همانند مدل فینیکس، برای تهیه نسخه سفایِر نیز باید ۱۰۰ دلار بیشتر هزینه کنید.

image

 

درباره ساعت‌های هوشمند جدید گارمین فینیکس ۷ پرو و اپیکس ۲ پرو چه فکر می‌کنید؟ آیا به دلیل عمر باتری عالی و دقت بالای این ساعت‌های هوشمند برای ورزش، از طرفداران آنها بوده یا گزینه‌هایی چون اپل واچ یا گلکسی واچ را به اینگونه محصولات ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)