خانهاخبار
هدست واقعیت ترکیبی اپل ریلیتی پرو دارای نمایشگر‌های دوگانه 4K خواهد بود

هدست واقعیت ترکیبی اپل ریلیتی پرو دارای نمایشگر‌های دوگانه 4K خواهد بود

راس یانگ، مدیر عامل DSCC به تازگی جزئیات نمایشگر‌های به کار رفته در هدست واقعیت ترکیبی اپل را فاش کرده است.
۱۴۰۲/۳/۱۰

به ادعای شایعات، شرکت اپل قصد داشته تا در روز ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام ریلیتی پرو رونمایی کند. در امروز نیز آقای «راس یانگ، مدیر عامل DSCC که معمولا ادعاهای صحیحی در مورد نمایشگر محصولات دارد؛ مشخصات نمایشگر‌های به کار رفته در این هدست را فاش کرده است.

image

 

آقای «یانگ» در صفحه توییتر خود اعلام کرده که اپل ریلیتی پرو دارای نمایشگر‌های دوگانه ۱.۴۱ اینچی از نوع میکرو اولد بوده که حداکثر میزان روشنایی بیش از ۵٫۰۰۰ نیت و رزولوشن 4K برای هر چشم را به همراه دارند.

با توجه به اندازه ۱.۴۱ اینچی این نمایشگر‌های مربعی یا دایره‌ای-شکل، می‌توان گفت که رزولوشن هر یک از آنها به ۴۰۰۰×۴۰۰۰ پیکسل می‌رسد. در مقایسه با رقبایی چون متا کوئست پرو با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۸۰۰ و پلی استیشن وی آر ۲ با رزولوشن ۲۰۴۰×۲۰۰۰، هدست اپل به طور محسوسی بهتر ظاهر شده و تجربه با کیفیت‌تری را برای کاربران رقم خواهد زد.

حداکثر میزان روشنایی ۵٫۰۰۰ نیتی اپل ریلیتی پرو، تقریبا ۵ برابر گوشی‌های معمول در بازار است. البته، باید در نظر گرفت که درک چشم انسان از نور، متفاوت بوده و میزان روشنایی هدست‌های واقعیت ترکیبی باید بیشتر از گوشی‌های هوشمند باشد.

image

 

با استناد به شایعات، قیمت این هدست حدود ۱٫۵۰۰ دلار بوده که برای اکثر کاربران، مقداری زیاد به نظر می‌رسد. البته، احتمالا اپل این دستگاه را برای کاربران حرفه‌ای، توسعه دهندگان و علاقه‌مندان به AR/VR طراحی کرده و در آینده، شاهد عرضه نسخه‌ای معمولی از اپل ریلیتی با قیمت مناسب‌تر برای بخش عمده کاربران نیز خواهیم بود.

درباره مشخصات نمایشگر‌های به کار رفته در نخستین هدست واقعیت ترکیبی اپل چه فکر می‌کنید؟ آیا این شرکت خواهد توانست تا بار دیگر، دنیای تکنولوژی را متحول کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)