خانهاخبار
پلتفرم نسل بعدی ARM انقلابی را در زمینه اجرای بازی‌ها و پردازش‌های گرافیکی موبایلی ایجاد خواهد کرد!

پلتفرم نسل بعدی ARM انقلابی را در زمینه اجرای بازی‌ها و پردازش‌های گرافیکی موبایلی ایجاد خواهد کرد!

برند آرم ادعا می‌کند که پلتفرم پردازشی این برند عملکردی چشمگیر در اجرای بازی‌های موبایلی، پردازش‌های سه‌بعدی و تسک‌های مرتبط با هوش مصنوعی خواهد داشت.
۱۴۰۲/۳/۸

به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۴ به بهترین سال برای طرفداران گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی بدل خواهد شد چرا که برند آرم (ARM) از سخت‌افزار جدیدی رونمایی کرده است که قدرت گوشی‌های هوشمند در زمینه اجرای بازی‌های مختلف را وارد فاز جدیدی می‌کند. آرم ادعا می‌کند پلتفرم پردازشی موبایل جدید این برند که سیستم روی چیپ TSC23 نام دارد یک محصول انقلابی خواهد بود که توان گوشی‌های هوشمند را در زمینه‌های گیمینگ، پردازش‌های گرافیکی و تسک‌های هوش مصنوعی تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. 

image

سیستم روی چیپ TSC23 از یک هسته کورتکس X4، چهار هسته کورتکس A720 و پردازنده گرافیکی جدید Immortalis-G720 بهره می‌برد. کلاستر هشت هسته‌ای این پلتفرم DSU-120 نام دارد که جایگزین کلاستر DSU-110 به کار رفته در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو می‌شود. 

براساس آنچه آرم ادعا می‌کند، هسته کورتکس X4 در مقایسه با هسته کورتکس X3 تا ۱۵ درصد سریع‌تر است و تا ۴۰ درصد نیز انرژی کمتری مصرف می‌کند. چهار هسته کورتکس A720 نیز تا ۲۰ درصد بهینه‌تر از هسته کورتکس A715 است و در عین حال، قدرت پردازشی بالایی را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. آرم اذعان دارد که دو هسته کورتکس A520 قوی‌ترین هسته کم‌مصرفی است که تا به حال تولید شده است. این هسته در مقایسه با هسته نسل قبلی کورتکس A515 تا ۲۲ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

image

پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 تا ۱۵ درصد قوی‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود در حالی که از ۴۰ درصد پهنای باند کمتری استفاده می‌کند. در این راستا، به نظر می‌رسد پردازنده گرافیکی جدید آرم در مقایسه با Immortalis G715 به طرز قابل توجهی بهبود خواهد یافت. با توجه به این موضوع، آرم ادعا می‌کند که Immortalis-G720 قوی‌ترین و بهینه‌ترین پردازنده گرافیکی بازار خواهد بود. 

شایان ذکر است طبق اعلام آرم، این پلتفرم جدید به طور خاص برای گوشی‌های بالارده و پرچمدار طراحی شده است. به علاوه، انتظار می‌رود پلتفرم جدید آرم یکی از ارکان اصلی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه باشد که نوامبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که آرم دو پردازنده گرافیکی دیگر متعلق به سری Mali به نام Mali-G720 و Mali-G620 نیز رونمایی کرد که توان و قابلیت‌های یک پردازنده گرافیکی پرمیوم را در اختیار گوشی‌های پرچمدار مقرون به صرفه و میان‌رده پرمیوم قرار می‌دهد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)