خانهاخبار
سری آیفون ۱۵ از هر دو استاندارد مگ سیف و Qi2 پشتیبانی خواهد کرد

سری آیفون ۱۵ از هر دو استاندارد مگ سیف و Qi2 پشتیبانی خواهد کرد

سرعت شارژ در تمامی شارژرهای بی‌سیم دارای استاندارد Qi2 یا مگ سیف حتی اگر غیر اپلی باشند، به ۱۵ وات خواهد رسید.
۱۴۰۲/۳/۵

بر اساس گزارش ChargerLAB که یک منبع قابل اعتماد در خصوص اطلاعات مربوط به شارژ می‌شود، مدل‌های آینده آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو اپل از استاندارد جدید شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی خواهند کرد. طبق گفته کنسرسیوم شارژ بی‌سیم، انتظار می‌رود اولین شارژرهای دارای گواهی Qi2 درست به موقع و در فصل تعطیلات ۲۰۲۳ در دسترس باشند.

image

 

گفتنی است که Qi2 مبتنی بر استاندارد مگ سیف اپل است، بدین معنی که شارژرهای Qi2 احتمالا می‌توانند مدل‌های آیفون ۱۵ را با حداکثر سرعت ۱۵ وات مانند شارژر مگ سیف اپل شارژ کنند. همانطور که می‌دانید در حال حاضر اپل فقط به شارژرهای مگ سیف خود و شارژرهای شخص ثالثی که گواهینامه MFi (ساخته شده برای آیفون) اپل را دارند اجازه می‌دهد که سرعت شارژ بی‌سیم ۱۵ وات داشته باشند، اما گزارش امروز این تغییر رویه را در اپل نشان می‌دهد که از این به بعد تمامی شارژرهای بی‌سیم با استاندارد Qi2 قادر خواهند بود تا توان شارژ ۱۵ وات را ارایه کنند.

ChargerLAB خاطر نشان کرده که شارژرهای Qi2 نیازی به استفاده از ماژول گران قیمت مگ سیف اپل را ندارند و نیازی به تایید طرح MFi اپل را هم ندارند که این امر موجب می‌شود شارژرهای مقرون به صرفه شبیه مگ سیف را در بازار ببینیم. این وب سایت با توجه به منابع زنجیره تامین، تایید کرده که قیمت عمده فروشی ماژول مگ سیف اپل حدود ۱۶ دلار است، در حالی که ماژول Qi2 کمتر از یک سوم آن قیمت دارد.

به نظر می‌رسد ChargerLAB و وب سایت هم رده چینی آن «Chongdiantou»، منبع پشت شایعه اوایل این هفته هستند که ادعا می‌کرد مدل‌های آیفون ۱۵ از شارژر ۱۵ واتی با شارژرهای غیر اپل پشتیبانی می‌کنند. این دو وب سایت سابقه خوبی در افشای جزییات دقیق مربوط به شارژ در مورد آیفون‌های آینده و آداپتورهای اپل داشته‌اند، بنابراین می‌توان تا حد زیادی روی گزارش آنها حساب باز کرد.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۵ را به مانند هر سال در سپتامبر (شهریور) در کنار مدل‌های جدید اپل واچ و آیپد معرفی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)