خانهاخبار
با نام کاربری واتس اپ شماره تلفن خود را مخفی نگه دارید!

با نام کاربری واتس اپ شماره تلفن خود را مخفی نگه دارید!

واتس در حال توسعه یک ویژگی به مانند تلگرام است که در آن شما بتوانید بدون نیاز به شماره تلفن و فقط با نام کاربری با افراد ارتباط برقرار کنید.
۱۴۰۲/۳/۴

واتس اپ در حال کار بر روی یک ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا نام کاربری برای اکانت خود انتخاب کنند، قابلیتی که در واقع می‌تواند یک لایه اضافی امنیتی را برای آنها به ارمغان آورد، زیرا اگر شخصی نخواهد شماره تلفن خود را برای ارتباط با افراد به اشتراک گذارد، می‌تواند به مانند تلگرام فقط با دادن نام کاربری با دیگران تماس داشته باشد.

همانطور که می‌دانید تاکنون شرایط به گونه‌ای بوده که اگر شخصی بخواهد شما را به عنوان مخاطب در واتس اپ اضافه کند، باید شماره تلفن خود را به او بدهید، حتی اگر شما را از طریق کد QR اضافه کند. این همواره روشی بوده که در واتس اپ مرسوم بوده و راه دیگری برای این کار وجود نداشته، اما به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان متا حالا دیگر می‌دانند که کاربران ممکن است گاهی اوقات ترجیح دهند بدون فاش کردن شماره تلفن خود، با شخصی در واتس اپ ارتباط برقرار کنند.

image

 

WABetaInfo قابلیت مذکور را به این صورت کشف کرده که یک فیلد نام کاربری واتس اپ را در آخرین برنامه اندروید نسخه بتای آن مشاهده کرده که به کاربران امکان می‌دهد نام‌های کاربری منحصر به فردی را برای حساب‌های خود انتخاب کنند. بنابراین این احتمال وجود دارد که واتس اپ قصد داشته باشد دقیقا به مانند تلگرام، به کاربران اجازه دهد با وارد کردن یک نام کاربری، افراد دیگر را پیدا کنند و به آنها دسترسی داشته باشند.

از آنجایی که این ویژگی هنوز در حال توسعه است، هنوز خیلی زود است که بگوییم چه زمانی عرضه خواهد شد و البته اینکه این قابلیت به چه شکل ارایه شود هم جای سوال دارد، مثلا ممکن است واتس اپ فقط آن را برای حساب‌های خاص، مانند مشاغل در نظر گیرد تا از شماره تلفن‌های خود محافظت کنند، اما امید می‌رود که برای همگان عرضه شود.

واتس اپ مدت‌هاست که برای عقب نماندن از رقبایی مانند تلگرام و سیگنال، در حال ارتقای پیام‌رسان خود است و اخیرا هم قابلیت ویرایش پیام‌های ارسالی، ویژگی جدید قفل چت و امکان استفاده از یک حساب کاربری در چندین گوشی را فراهم کرده است. با این حال هنوز هم موارد بسیاری هستند که این اپلیکیشن نیاز دارد آنها را اضافه کند و از جمله آنها یک برنامه بومی برای آيپد است که با اینکه مدتی طولانی است که مورد درخواست قرار گرفته، اما هنوز خبری از آن نیست، در حالی که تلگرام رقیب اصلی واتس اپ این موضوع را خیلی وقت است که عملی کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)