خانهاخبار
ترند فورس پایین‌ترین تخمین فروش یک محصول اپل را گزارش کرده است

ترند فورس پایین‌ترین تخمین فروش یک محصول اپل را گزارش کرده است

شرکت تحقیقاتی تایوانی ترند فورس امروز یک براورد کاملا متفاوت را نسبت به بقیه گزارش‌ها، در مورد فروش هدست اپل در امسال گزارش کرده است.
۱۴۰۲/۳/۴

شرکت تحقیقاتی تایوانی ترند فورس، امروز گزارش داده که هدست واقعیت مختلط اپل به طور عمده توسعه دهندگان را هدف قرار خواهد داد و اکنون براورد شده که در سال جاری میلادی فقط ۱۰۰ هزار عدد از آن به فروش برسد.

ترند فورس ادعا کرده که هزینه بالای هدست، دشواری در ساخت و تمرکز بر روی توسعه دهندگان، باعث می‌شود که فروش فقط به پیش سفارش‌های امسال محدود شود. در حالی که اپل می‌تواند با این محصول متفاوت خود، تغییراتی در بازار هدست‌های AR/VR ایجاد کند، اما قیمت بالای این دستگاه که تصور می‌شود ۳۰۰۰ دلار باشد، ظاهرا مانع بزرگی برای رشد این بازار خواهد بود.

image

 

این شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرده که فروش هدست اپل در سال جاری نهایتا به ۱۰۰ هزار دستگاه برسد و اپل احتمالا تولید خود را به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه محدود می‌کند.

در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) گمان می‌رفت اپل به تامین کنندگان خود گفته است که انتظار فروش ۷ تا ۱۰ میلیون دستگاه را در اولین سال عرضه خود دشاته باشد. اما پس از آن این انتظار به ۳ میلیون دستگاه کاهش یافت. پس از آن در آگوست سال گذشته (مرداد ۱۴۰۱) مینگ چی کو تحلیلگر اپل گفت که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۱٫۵ میلیون دستگاه عرضه کند. اخیرا هم مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گفته که اپل انتظار دارد حدود ۹۰۰ هزار دستگاه هدست را در سال جاری به فروش برساند. البته در دسامبر سال گذشته (آذر ۱۴۰۱) براورد مینگ چی کو کمتر از ۵۰۰ هزار عدد بود. اما در هر صورت چیزی که مشخص است این است که انتظارات از حدود یک سال و نیم پیش تا به حال دایم آب رفته است تا به عدد کوچکی رسیده و به نظر می‌رسد که این تحلیل درست هم باشد زیرا با توجه به گزارش‌های رسیده، هدست اپل با قیمتی که خواهد داشت و به این دلیل که اپل تازه به یک دسته جدید (به مانند سال اول عرضه اپل واچ) ورود کرده، نمی‌تواند به اندازه کافی کاربران را ترغیب به خرید کند.

گورمن همچنین اظهار کرده که اپل ممکن است در هر فروشگاه خرده فروشی روزانه تنها یک هدست بفروشد، که معادل فروش سالانه کمی بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه است. البته براورد ترند فورس که امروز گفته کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه برای امسال، کمترین میزان یک تخمین برای فروش هدست اپل تا به امروز است که عدد بسیار پایینی است، اما اگر هم این موضوع رخ دهد، شنیده‌ها حاکی از آن است که خود اپل هم این قضیه را می‌داند و بر اساس همین موضوع استراتژی محصول خود را به پیش می‌برد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)