خانهاخبار
ویوو iQOO نیو ۸ و ۸ پرو به طور رسمی معرفی شدند

ویوو iQOO نیو ۸ و ۸ پرو به طور رسمی معرفی شدند

iQOO که از زیر مجموعه‌های برند ویوو به حساب می‌آید؛ دقایقی پیش از سری گوشی‌های نیو ۸ رونمایی کرد.
۱۴۰۲/۳/۲

شرکت ویوو در امروز از سری گوشی‌های iQOO نیو ۸ رونمایی کرد. نسخه معمولی در این سری، نقش جانشین گوشی iQOO نیو ۷ سال گذشته را ایفا کرده و در سوی دیگر، برای نخستین بار شاهد عرضه یک مدل پرو در سری گوشی‌های نیو این برند نیز هستیم.

image

 

سری گوشی‌های ویوو iQOO نیو ۸، دارای بدنه‌های نازک، جزیره دوربین مستطیل-شکل و نمایشگر‌های به همراه پانچ هول هستند. این دو گوشی از نمایشگر‌های ۶.۷۸ اینچی امولد با رزولوشن 1.5K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده کرده و دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر هستند. حداکثر میزان روشنایی این دو نمایشگر، به ۱٫۳۰۰ نیت رسیده و پشتیبانی از HDR10+ نیز در آنها دیده می‌شود.

در بخش دوربین، ویوو iQOO نیو ۸ پرو از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX866VCS استفاده می‌کند. این دوربین، دارای لرزشگیر اپتیکال بوده و توسط یک دوربین کمکی التراواید با رزولوشن ۸ مگاپیکسل همراهی می‌شود. در سوی دیگر، نسخه معمولی این سری نیز از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند؛ اما به جای دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید، شاهد استفاده از یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم. این دو گوشی دارای دوربین‌های سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

ویوو iQOO نیو ۸ و ۸ پرو به ترتیب از چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول و مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس استفاده می‌کنند. این دو گوشی دارای حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و همچنین ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 هستند. امکان افزایش رم این دو محصول، به طور مجازی وجود داشته و جهت مدیریت بهتر دما، شاهد استفاده از یک سیستم خنک کننده اختصاصی نیز هستیم.

image

 

سری iQOO نیو ۸ از باتری‌های ۵٫۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده و پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ واتی را نیز به همراه دارند. این دو گوشی به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری OriginOS 3 روانه بازار می‌شوند. از جمله سایر امکانات iQOO نیو ۸ پرو، می‌توان به موتور بازخورد لرزشی در محور افقی، پورت USB-C، پشتیبانی از NFC، وای فای، بلوتوث، 5G و به همراه داشتن فرستنده اینفرارد اشاره کرد.

این دو گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز روانه بازار می‌شوند. نسخه عادی یا همان iQOO ۸ نیو، در دو نسخه در دسترس کاربران قرار گرفته که نسخه پایه آن با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، قیمت ۲٫۴۹۹ یوآن (حدود ۳۵۴ دلار) را داشته و نسخه با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی نیز قیمت ۲٫۵۹۹ یوآن (حدود ۳۶۸ دلار) را دارد. نهایتا، نسخه‌ای از این گوشی با رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی نیز با قیمت ۳٫۰۹۹ یوآن (حدود ۴۴۰ دلار) روانه بازار می‌شود.

در سوی دیگر، نسخه پرو نیز در دو نسخه قابل تهیه خواهد بود. نسخه پایه این گوشی که دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است؛ قیمت ۳٫۲۹۹ یوآن (حدود ۴۶۷ دلار) را داشته و نسخه با رم ۱۶ گیگابایتی و و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی نیز با قیمت ۳٫۵۹۹ یوآن (حدود ۵۱۰ دلار) فروخته خواهد شد.

image

 

درباره گوشی‌های جدید برند زیر مجموعه ویوو یا همان iQOO چه فکر می‌کنید؟ آیا مشخصات سخت افزاری و ظاهر این گوشی‌ها را جذاب دانسته یا علاقه چندانی به تهیه آنها ندارید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امید

۱۴۰۲/۳/۲
خیلی جالب،با این مشخصات قیمت فوق‌العاده‌ای داره