خانهاخبار
سامسونگ جدیدترین صفحه نمایش خود را رونمایی کرد: حسگر اثر انگشت، ضربان قلب، فشار خون همگی در یک نمایشگر!

سامسونگ جدیدترین صفحه نمایش خود را رونمایی کرد: حسگر اثر انگشت، ضربان قلب، فشار خون همگی در یک نمایشگر!

شرکت سامسونگ امروز از پنل صفحه نمایش جدید و جالب خود با نام سنسور اولد رونمایی کرده که چندین ویژگی مرتبط با بیومتریک را به صورت ادغام شده در خود دارد.
۱۴۰۲/۳/۲

شرکت سامسونگ امروز نه تنها از جدیدترین فناوری اولد برای گوشی های هوشمند رونمایی کرده، بلکه یک صفحه نمایش تاشونده منعطف را هم معرفی کرده که می تواند به عنوان مانیتور قابل حمل مورد استفاده قرار گیرد.

نوآوری‌های سامسونگ دیسپلی در حوزه صفحه نمایش بر کسی پوشیده نیست، زیرا این شرکت در این حوزه بسیار پرکار و خلاق است و همچنین موجب شده تا نمایشگرهای تاشو و شیشه‌های بسیار نازک در گوشی‌های تاشو محبوبیت زیادی پیدا کنند. این شرکت از خلاقیت در صنعت نمایشگر دست بردار نیست، چون همانظور که شاهد هستیم امروز یک صفحه نمایش اولد جدید و جالب را معرفی کرده است.

image

سامسونگ اعلام کرده که در رویداد «SID Display Week» این هفته، یک نمایشگر با نام Sensor OLED را به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگر یک اسکنر اثر انگشت را در یک صفحه نمایش اولد به صورت ادغام شده ارایه می‌دهد، بنابراین برندهای گوشی‌های هوشمند دیگر نیازی به اضافه کردن یک ماژول اسکنر اثر انگشت به صورت جداگانه در زیر نمایشگر نخواهند داشت.

این شرکت همچنین می‌گوید که صفحه نمایش جدیدش می‌تواند اثر انگشت را در هر نقطه از صفحه تشخیص دهد، که یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. اکثر قریب به اتفاق گوشی‌هایی که دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستند، قسمت‌های خاصی را اسکن می‌کنند و کاربران باید انگشت خود را روی یک نقطه معین بگذارند تا قفل گوشی آنها باز شود. این رویکرد به این معنی است که از نظر تئوری می‌توانید قفل گوشی را بدون نیاز به ضربه زدن بر روی یک ناحیه خاص از نمایشگر، باز کنید.

جالب اینجاست که پنل نمایشگر سنسور اولد سامسونگ، چندیدن ویژگی مرتبط با بیومتریک را مانند ردیابی ضربان قلب، نظارت بر سطح استرس و اندازه‌گیری فشار خون، با فشار دادن دو انگشت روی نمایشگر فعال می‌کند.

image

 

سخنگوی سامسونگ دیسپلی گفته: «برای اندازه‌گیری دقیق فشار خون افراد، اندازه گیری فشار خون هر دو دست ضروری است، بنابراین صفحه نمایش سنسور اولد ما می‌تواند به طور همزمان انگشتان هر دو دست را اسکن کند و اطلاعات سلامتی دقیق‌تری نسبت به دستگاه‌های پوشیدنی موجود ارایه کند».

سامسونگ در مورد این اسکنر اثر انگشت یکپارچه، جزییات بیشتری نگفته است، اما گمان می‌رود که از نوع نوری باشد زیرا پیش‌تر هم ردیابی ضربان قلب را در گوشی‌های دارای حسگر اثر انگشت این شرکت توسط یک حسگر نوری دیده بودیم. بنابراین انتظار می‌رود که این پنل، دارای سرعت و دقتی در حد حسگر اولتراسونیک مانند سری گلکسی اس ۲۳ و یا ویوو ایکس ۸۰ پرو نباشد.

در هر صورت امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه این صفحه نمایش بر روی گوشی‌های هوشمند باشیم؛ از طرف دیگر اگر سامسونگ دیسپلی بتواند این فناوری را کوچک کند، آن موقع خواهد بود که می‌توان گفت باشید شاهد تحولی بزرگ در دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند باشیم.

این برند کره‌ای همچنین امروز گجت جالب دیگری را هم به نمایش گذاشته که «Samsung Rollabe Flex» نام دارد. این نمونه اولیه طول خود را به بیش از ۵ برابر می‌رساند که در مقایسه با مدل‌های مشابه قبلی با ۳ برابر افزایش طول، پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. به طور دقیق‌تر این محصول از طراحی اسکرول مانند استفاده می‌کند تا از یک صفحه نمایش با ارتفاع ۵ سانتی‌متر به یک صفحه با ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر تبدیل شود.

image

سامسونگ به طور خاص اشاره کرده که این فناوری می‌تواند «قابلیت حمل تبلت‌ها یا لپ تاپ‌ها را انقلابی کند». این نشان می‌دهد که احتمالا گوشی‌های هوشمندی با این نمایشگر غول‌پیکر نخواهید دید! بله فقط احتمال دارد است در دستگاه‌هایی مانند تبلت یا لپ تاپ عرضه شود. از طرفی تشخیص اینکه این صفحه نمایش چقدر ضخیم است دشوار است، زیرا سامسونگ فقط آن را از جلو نشان داده، با این وجود اگر فضای مناسبی روی میز یا کیف داشته باشید، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)