خانهاخبار
سونی اکسپریا ۵ مارک ۵ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو مجهز خواهد بود

سونی اکسپریا ۵ مارک ۵ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو مجهز خواهد بود

به تازگی مشخصات فنی پرچمدار کامپکت سونی فاش شده است که خبر از تراشه پرچمدار کوالکام و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی می‌دهد.
۱۴۰۲/۲/۳۱

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگری با سابقه نامعلوم لیست مشخصات فنی کلیدی نسل جدید پرچمدار کامپکت سونی موسوم به اکسپریا ۵ مارک ۵ را در اختیار کاربران قرار داده است. در این راستا، این افشاگر ادعا کرده است که پرچمدار سونی از پلتفرم SM8550 کوالکام بهره خواهد برد که با نام اسنپدراگون ۸ نسل دو شناخته می‌شود. 

شایان ذکر است با توجه به آن که سری سونی اکسپریا ۵ نسخه‌ای از سری قدرتمند اکسپریا ۱ محسوب می‌شود، انتظار می‌رود بخشی از مشخصات فنی سونی اکسپریا ۵ مارک ۵ با جزئیات فنی سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ مشابه باشد. به علاوه، گزارش شده است که نسل جدید خانواده اکسپریا ۵ در ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. 

image

طبق لیست مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۵، گوشی جدید سونی با بروزرسانی در بخش دوربین همراه خواهد شد. در این راستا، اکسپریا ۵ مارک ۵ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با f/1.9 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.4 بهره خواهد برد. انتظار می‌رود دوربین اصلی پرچمدار موردانتظار سونی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Exmor T باشد که در گوشی اکسپریا ۱ مارک ۵ نیز به کار رفته است. برای مقایسه، اکسپریا ۵ مارک ۴ به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی مجهز است. 

image

اکسپریا ۵ مارک ۴

سونی اکسپریا ۵ مارک ۵ در دو کانفیگ حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. منبع تغذیه پرچمدار سونی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که متأسفانه به سرعت شارژ آن در این گزارش اشاره نشده است. به عنوان یک گوشی کامپکت، سونی اکسپریا ۵ مارک ۵ از نمایشگر ۶٫۱ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی برخوردار خواهد بود. البته قبلا فعال حوزه صنعت نمایشگر یعنی راس یانگ اذعان کرده بود که گوشی جدید سونی به نمایشگر ۶٫۰۵ اینچی مجهز خواهد بود که با ادعای این گزارش در تناقض است. 

در نهایت باید اشاره کرد که اگر اطلاعات موجود در این گزارش درست باشد، پرچمدار کامپکت سونی در مقایسه با نسل قبلی تنها یک بروزرسانی نسبی محسوب می‌شود و تفاوت خاصی با اکسپریا ۵ مارک ۴ نخواهد داشت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)