خانهاخبار
اپل در حال استخدام نیرو در حوزه هوش مصنوعی است

اپل در حال استخدام نیرو در حوزه هوش مصنوعی است

گویا اپل نیز از فراگیر شدن هوش مصنوعی و عقب ماندن از آن واهمه پیدا کرده و قرار است ۱۷۶ نیروی جدید برای تقویت شرکت در این زمینه استخدام کند.
۱۴۰۲/۲/۳۱

در حالی که اقتصاد جهانی در رکود است و شرکت‌های مختلف تکنولوژی نیروهای خود را تعدیل می‌کنند، اپل نه تنها به فکر تعدیل نیست بلکه در حال استخدام نیرو در حوزه AI و هوش مصنوعی است. AI اخیرا حسابی در همه شرکت‌ها سر و صدا کرده و کمپانی‌های بزرگی مثل اپل هم نمی‌خواهند از این قافله عقب بیفتند. به همین دلیل است که اپل هم مثل باقی شرکت‌های بزرگ به فکر افتاده و حالا ۱۷۶ موقعیت شغلی باز در رابطه با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

image

Pocket-lint گزارش داده که ۶۸ موقعیت شغلی برای بخش سیری است، ۵۲ موقعیت شغلی برای تیم iOS و ۴۶ مورد هم برای تیم macOS. باقی موقعیت‌های شغلی باقی مانده که باز هستند نیز برای افرادی است که قرار است به صورت همزمان در چند تیم مختلف مشغول به کار شوند.

البته اپل هم این موضوع را مخفی نگه نداشته و برای مثال در گزارش مالی اخیر این شرکت، سخنگوی اپل گفته است که کوپرتینویی‌ها به شکل معناداری به سمت فعالیت در حوزه هوش مصنوعی گام برمی‌دارند. این ماجرا تا جایی پیش رفته که برخی افراد داخل شرکت از ممنوع شدن استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی صحبت کرده‌اند که گویا دلیل این ممنوعیت، این است که کدهای داخلی شرکت و اطلاعات داخلی اپل، از طریق داده‌های این چت‌بات‌ها به بیرون درز پیدا نکند.

ماجرای اپل و هوش مصنوعی هرچه که باشد، احتمالا به زودی جزئیات بیشتری از آن خواهیم شنید زیرا اپل قرار است روز ۱۵ خرداد ماه سال جاری، کنفرانس توسعه دهندگان خودش را برگزار کند. در این کنفرانس در کنار معرفی نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های اپل، احتمالا اولین هدست AR/VR این شرکت را خواهیم دید و بعید نیست از تلاش‌های اخیر اپل در حوزه هوش مصنوعی هم چیزهای مختلفی بشنویم. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل با دیر وارد شدن به حوزه هوش مصنوعی، می‌تواند در این بخش موفق عمل کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)