خانهاخبار
از پورت USB-C آیفون چه می‌دانیم؟

از پورت USB-C آیفون چه می‌دانیم؟

به احتمال قریب به یقین تمامی آیفون‌های سری ۱۵ امسال، به پورت USB-C مجهز خواهند شد؛ اما آیا اپل تمامی ویژگی‌های این پورت را به آیفون ۱۵ منتقل می‌کند یا به خواست خود تغییراتی در آن می‌دهد؟ این موضوعی است که قرار است به آن بپردازیم.
۱۴۰۲/۲/۲۸

تمامی تحلیل‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که امسال هر چهار مدل از سری آيفون ۱۵، به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C بهره خواهند برد. این تغییر به این معنی است که آیفون سرانجام از استاندارد شارژ جهانی پشتیبانی می‌کند و مزایای آن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

image

 

در این مطلب شایعات مربوط به تغییر آیفون به USB-C را مرور می‌کنیم که شامل تفاوت سرعت احتمالی، تغییر پورت سایر لوازم جانبی اپل به USB-C و موارد دیگر می شود.

تغییر در سرعت

مینگ چی تحلیلگر معروف محصولات اپل گفته در حالی که انتظار می‌رود همه مدل‌های آیفون ۱۵ دارای پورت USB-C باشند، اما تنها مدل‌های پرو از USB-C 3.2 یا تاندربولت ۳ برای سرعت انتقال داده‌های سریع‌تر تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی خواهند کرد. او انتظار دارد که آیفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پلاس مانند پورت لایتنینگ به سرعت USB 2.0 یعنی تا ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه محدود بمانند.

آیپد پروهای سال ۲۰۲۱ پشتیبانی از تاندربولت ۳ را کسب کردند، در حالی که پورت USB-C در جدیدترین آیپد ایر قادر به سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است. به همین دلیل تغییر عمدی در سرعت این پورت، در مورد آيفون‌های سری ۱۵ به هیچ وجه امری غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

بهینه‌سازی شارژهای مورد تایید اپل برای آیفون ۱۵

به گفته کو اپل قصد دارد عملکرد شارژ سریع شارژهایی را که تحت برنامه «Made for iPhone» گواهینامه مربوطه را دارند، در مدل‌های آیفون ۱۵ بهینه کند. بنابراین کابل‌های تایید نشده که گواهینامه مربوطه را ندارند، ظاهرا دارای سرعت شارژ و انتقال داده محدودی خواهند بود. شایان ذکر است که اپل کابل‌های تایید نشده برای آیپدهای دارای پورت USB-C را محدود نکرده است، بنابراین نمی‌توان به طور قطع گفت که برای آيفون این کار را انجام خواهد داد، اما اگر این شایعه عملی شود، مشخص است که این شرکت در مورد آیفون رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

لوازم جانبی اپل که به پورت USC-C تغییر خواهند کرد

با تغییر آیفون به USB-C، انتظار می رود چندین لوازم جانبی اپل نیز همین روند را دنبال کنند، زیرا این موضوع از آنجا آب می‌خورد که اتحادیه اروپا قانون پورت واحد را تصویب کرد، بنابراین نه فقط آیفون، بلکه تمامی محصولات واجد شرایط اپل باید از این قانون پیروی کنند:

  • هدفون‌های سیمی اپل (Earpods)
  • کیس‌های شارژ ایرپادز
  • پاور بانک مگ سیف
  • مجیک ماوس
  • مجیک ترک پد
  • مجیک کیبورد

موارد بالا از جمله لوازم جانبی هستند که اپل در نهایت چاره‌ای جز این ندارد که آنها را هم به پورت لایتنینگ تغییر دهد؛ از سوی دیگر ریموت کنترل جدید سیری برای اپل تی وی در حال حاضر دارای پورت USB-C است، که نشانه‌هایی از این تغییر در گذر زمان را نمایان می‌کند.

به مانند هر سال اپل به احتمال قوی در ماه سپتامبر (شهریور) از سری آیفون ۱۵ رونمایی می‌کند. تغییرات زیادی از جمله بدنه تیتانیومی، تراشه سریع‌تر A17 Bionic، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش باریکتر، پشتیبانی از وای فای 6E و موارد دیگر برای مدل‌های پرو شایعه شده است. اما در مورد آيفون ۱۵ استاندارد به نظر نمی‌رسد شاهد تغییرات بزرگی باشیم تا اپل باز هم فاصله میان آیفون‌های استاندارد و پرو را بیشتر کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)