خانهاخبار
اگر می‌خواهید اکانت قدیمی گوگل شما پاک نشود، فورا لاگین کنید!

اگر می‌خواهید اکانت قدیمی گوگل شما پاک نشود، فورا لاگین کنید!

ظاهرا شرکت گوگل تصمیم گرفته که حسابی خانه تکانی کند...
۱۴۰۲/۲/۲۷

گوگل امروز اعلام کرده که در حال بروزرسانی سیاست خود در قبال حساب‌های غیرفعال است و حساب‌های گوگلی که حداقل ۲ سال است استفاده نشده‌اند، حذف خواهند شد. این شرکت می‌گوید حساب‌هایی که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند، به دلیل استفاده از رمزهای عبور قدیمی‌تر با ایمنی کمتر و عدم احراز هویت دو مرحله‌ای، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

این موضوع فقط مربوط به حال حاضر نیست و باید در نظر داشته باشید که در آینده هم اگر حداقل دو سال باشد که به حساب گوگل خود وارد نشده باشید یا از آن استفاده نکنید، گوگل حساب کاربری و محتویات آن را حذف خواهد کرد. دقت کنید که این محتویات شامل گوگل درایو، Google Docs، جیمیل، Google Meet، یوتیوب، Google Photos و تقویم هم می‌شود.

image

 

لازم به ذکر است که این خط مشی برای حساب‌های شخصی گوگل است، نه حساب‌هایی که برای مشاغل و مدارس تدارک دیده شده‌اند. کاربرانی که دارای حساب غیرفعال هستند، از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ماه) شاهد حذف آن حساب‌های خود خواهند بود، اما گوگل قصد دارد قبل از شروع به حذف حساب‌ها، اطلاعیه‌های زیادی را در این خصوص منتشر کند.

حساب‌هایی که ایجاد شده‌اند و سپس دیگر استفاده نشده‌اند، در صف اول حساب‌هایی خواهند بود که حذف می‌شوند، گوگل ابتدا اعلان‌های متعدد را هم به خود آن حساب و هم به ایمیل بازیابی و پشتیبان آن ارسال خواهد کرد و اگر عکس‌العملی انجام نشد، آن حساب را حذف می‌کند.

برای فعال نگه داشتن اکنت گوگل، این شرکت توصیه کرده که حداقل هر دو سال یک بار وارد حساب کاربری خود شوید و هر فردی که اخیرا وارد اکانت یا سرویس گوگل شده باشد، حسابی دارد که فعال تلقی می‌شود و حذف نخواهد شد.

فعالیت هم شامل خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از گوگل درایو، تماشای ویدیوی یوتیوب، دانلود برنامه از گوگل پلی، استفاده از جستجوی گوگل، داشتن اشتراک فعال از طریق حساب گوگل یا استفاده از ورود به سیستم توسط گوگل است.

در سال ۲۰۲۰ گوگل اعلام کرد که محتوا را از حساب‌های استفاده نشده پاک خواهد کرد، اما خود حساب‌ها را دست نخورده باقی می‌گذارد؛ اما اکنون ظاهرا سیاست‌های این شرکت تغییر کرده و قصد دارد حساب‌های غیر فعال را به طور کل حذف کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)