خانهاخبار
مدیاتک در حال توسعه پردازنده قدرتمندی برای کلاس لپتاپ است

مدیاتک در حال توسعه پردازنده قدرتمندی برای کلاس لپتاپ است

پردازنده جدید مدیاتک به عنوان رقیب تراشه M3 اپل و Oryon کوالکام عرضه خواهد شد.
۱۴۰۲/۲/۲۶

همانطور که می‌دانیم، شرکت تراشه‌سازی مدیاتک یکی از برندهای برجسته بازار محسوب می‌شود که بر توسعه و ساخت تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند متمرکز است. البته این شرکت برخی تراشه برای کروم‌بوک و لپتاپ‌های پایین‌رده نیز طراحی کرده است که در برابر دیگر رقبا مانند سری M اپل حرفی برای گفتن ندارد. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد مدیاتک قصد تولید پردازنده‌ای بالارده برای کلاس لپتاپی دارد که از هشت هسته بهره می‌برد. انتظار می‌رود این پردازنده به عنوان رقیب تراشه‌ M3‌ اپل و Oryon کوالکام روانه بازار شود. 

image

افشاگر شناخته‌شده چینی به نام Digital Chat Station در گزارش خود ادعا کرده است که پردازنده جدید مدیاتک از چهار هسته کورتکس X4 با شناسه Hunter ELP و چهار هسته کورتکس A720 با شناسه مدل Hunter برخوردار خواهد بود. در این پردازنده هسته‌های کم مصرف به کار نخواهد رفت. برای یادآوری، کورتکس X4 یک هسته قدرتمند است که در سال ۲۰۲۲ توسط آرم (ARM) معرفی شد. این هسته در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی کورتکس X3 تا ۳۰ درصد از عملکرد بهتری بهره می‌برد. 

شایان ذکر است تراشه موردانتظار مدیاتک احتمالا نسخه جدیدی از خانواده کمپانیو (Kompanio) خواهد بود که این شرکت برای لپتاپ‌های ویندوزی توسعه داده است. به علاوه، گزارش شده است که پردازنده گرافیکی این تراشه از ویژگی رهگیری پرتو (RayTracing) پشتیبانی خواهد کرد. اگر اطلاعات ذکر شده در این گزارش درست باشد،‌ پردازنده مدیاتک پیشرفتی چشمگیر برای این برند محسوب می‌شود که به رقیبی جدی برای دیگر سخت‌افزارهای بازار تبدیل خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)