خانهاخبار
مدل‌های جدید آیپد پرو چه زمانی عرضه می‌شوند؟

مدل‌های جدید آیپد پرو چه زمانی عرضه می‌شوند؟

اپل در مورد عرضه آیپد پرو رویه مشخصی ندارد، اما میان آیپد پروهای سال ۲۰۲۱ و مدل‌های سال ۲۰۲۲ شاهد ۱۸ ماه فاصله بودیم، حال بیایید ببینیم محتمل‌ترین زمان برای عرضه نسل بعدی آیپدهای بالارده اپل چه زمانی است.
۱۴۰۲/۲/۲۳

بیش از ۶ ماه از عرضه آیپد پروهای فعلی اپل می‌گذرد و با توجه به شایعات به نظر می‌رسد که نسل بعدی در راه باشد، اما دقیقا چه زمانی باید در انتظار عرضه نسل جدید بالارده‌ترین تبلت‌های اپل باشیم؟

مدل‌های فعلی آپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) عرضه شدند و تراشه‌های M2، حالت شناور قلم اپل، اسمارت HDR 4، وای فای 6E و بلوتوث نسخه 5.3 موارد جدیدی بودند که به این دستگاه‌ها اضافه شدند. در واقع اپل به مانند نسل پنجم آیپد ایر به یک بروزرسانی جزیی در این آیپدها بسنده کرد. اما چیزی که برای نسل بعدی آیپد پروهای اپل مورد انتظار است، بروزرسانی بزرگتری شامل فناوری تراشه پیشرفته‌تر، نمایشگرهای جدید و احتمالا تغییر در طراحی است.

image

با توجه به نسل فعلی و نسل قبلی آیپد پرو با تراشه‌های سری M و بروزرسانی سال ۲۰۲۲ که اپل به تراشه M2 روی آورد، تراشه M3 محتمل‌ترین تراشه‌ای است که در نسل بعدی آیپد پرو گنجانده خواهد شد. همانظور که می‌دانید تراشه M3 با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری شرکت TSMC تولید می‌شود و بیشترین عملکرد و کارایی را برای تراشه‌های اپل در چند سال اخیر به ارمغان می‌آورد. اولین دستگاه‌های دارای پردازنده M3 احتمالا تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهند شد، که این موضوع معرفی آیپد پروهای نسل بعدی را در آینده نزدیک رد می‌کند.

علاوه بر این ویژگی اصلی شایعه شده برای نسل بعدی آیپد پرو، صفحه نمایش اولد است که بیش از یک سال است شایعات مربوط به آن را شنیده‌ایم. ده‌ها گزارش از منابع متعدد حاکی از آن است که مدل‌های آیپد پرو با نمایشگرهای اولد قرار است در سال ۲۰۲۴ به جای امسال عرضه شوند. نمایشگرهای اولد که اپل قصد استفاده از آنها را دارد، بادوام‌تر خواهند بود و طراحی دستگاه‌های باریکتر و سبکتر را امکان‌پذیر می‌کنند و می‌توانند حاشیه‌های صفحه نمایش باریکتری را ارایه دهند که به افزایش اندازه نمایشگر از ۱۱ به ۱۱٫۱ اینچ و از ۱۲٫۹ تا ۱۳ اینچ را موجب خواهد شد.

image

آیپد پرو از سال ۲۰۱۸ برای چهار نسل متوالی طراحی یکسانی داشته است و به نظر می‌رسد که نسل بعدی این دستگاه در نهایت بتواند یک طراحی جدیدی به خود ببیند. هنوز کاملا مشخص نیست که طراحی جدید چگونه می‌تواند باشد، اما شاید یک تبلت باریکتر و سبکتر با پشت شیشه‌ای یا لوگوی شیشه‌ای بزرگتر اپل برای فعال کردن شارژ بی‌سیم داشته باشد که شایعات زیادی از آن شنیده‌ایم. از سوی دیگر شاید اپل تصمیم به طراحی افقی به جای عمودی بگیرد که به تبع آن جای دکمه‌ها هم عوض خواهد شد، کاری که در آیپد مینی و آیپد استاندارد جدید نیز انجام داده است.

شایعه شده که سری آیفون ۱۵ به سمت طراحی با شیشه خمیده در لبه‌های جلو و پشت پیش خواهد رفت، بنابراین دیدن این زبان طراحی در مورد آیپد پرو نیز دور از ذهن نیست.

تنها چیزی که در مورد بروزرسانی بزرگ بعدی آیپد پرو طبق شایعات مشخص است، این است که در سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد، به این معنی که به نظر می‌رسد شانس دیدن مدل‌های جدید آیپد پرو در سال جاری میلادی بسیار کم است. اپل بیش از ۱۸ ماه بین آیپد پروهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ فاصله انداخت و اگر باز هم قرار باشد که جدول زمانی مشابهی دنبال شود، در مجموع باید گفت که احتمالا کمتر از یک سال دیگر به عرضه نسل جدید آیپد پرو باقی مانده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)