خانهاخبار
لنز پریسکوپ برای آیفون ۱۵ پرو مکس باز هم گزارش شد

لنز پریسکوپ برای آیفون ۱۵ پرو مکس باز هم گزارش شد

با توجه به گزارش تحلیلگران و افشاگران مختلف، دیگر باید احتمال زیادی برای به کارگیری لنز پریسکوپ در آیفون ۱۵ پرو مکس قایل باشیم.
۱۴۰۲/۲/۲۰

به طور گسترده‌ای در مورد آیفون ۱۵ پرو مکس شایعه شده که دارای لنز تله فوتو ارتقا یافته با فن‌آوری پریسکوپ خواهد بود. امروز هم حساب کاربری توییتر URedditor@ در یک توییت که منتشر کرده، گفته که این اطلاعات به طور مستقل تایید شده است.

image

 

ماه گذشته مینگ چی کو افشاگر معروف اپل، این مطالب را تکرار کرد که لنز پریسکوپ در دوربین پشتی آیفون ۱۵ پرو مکس با قدرت زوم اپتیکال ۵ تا ۶ برابر به کار گرفته خواهد شد، این در حالی است که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس تا ۳ برابر توانایی زوم تا ۳ برابر را دارند. زوم اپتیکال در هنگام عکاسی، برخلاف زوم دیجیتال موجب تاری در تصویر نمی‌شود و جزییات را به وضوح نشان می‌دهد.

با یک لنز پریسکوپ، نور جذب شده توسط حسگر تصویر خم می‌شود یا تا می‌شود و اجازه می‌دهد تا فاصله بیشتری بین عناصر دوربین در طراحی فشرده یک گوشی هوشمند وجود داشته باشد. این فن‌آوری امکان زوم اپتیکال را بیشتر می‌کند و در حال حاضر توسط برخی از برندهای معروف مانند سامسونگ، گوگل و هواوی استفاده می‌شود؛ گوشی‌هایی مانند پیکسل ۷ پرو و گلکسی اس ۲۳ اولترا زوم اپتیکال بین ۵ تا ۱۰ برابری دارند.

اپل آیفون ۱۵ پرو مکس را در ماه سپتامبر (شهریور) عرضه خواهد کرد و انتظار نمی‌رود سایر مدل‌های سری ۱۵، یعنی آیفون ۱۵، ۱۵ پلاس و ۱۵ پرو دارای لنز پریسکوپ باشند.

لازم به ذکر است که حساب کاربری URedditor@ اولین منبعی بود که تصاویر آیفون ۱۵ پرو را به اشتراک گذاشت، اما سابقه طولانی در افشای اطلاعات اپل ندارد و نمی‌توان روی گزارش امروز او به طور قطع حساب باز کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)