خانهاخبار
مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۴ احتمالا از یک نوع پنل خاص استفاده خواهند کرد

مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۴ احتمالا از یک نوع پنل خاص استفاده خواهند کرد

فن‌آوری مورد بحث جدید موسوم به پنل اولد هیبریدی، موجب خواهد شد تا دستگاه‌ها بسیار باریکتر از حال حاضر شوند.
۱۴۰۲/۱/۲۸

طبق گزارش نشریه The Elec، اپل قرار است از فن‌آوری جدید حکاکی پنل‌های اولد که توسط ال جی توسعه داده شده است، بهره‌مند شود که به دستگاه‌ها امکان باریکتر شدن را می‌دهد و در عین حال هزینه‌های تولید را هم کاهش می‌دهد.

طبق گزارش‌ها فن‌آوری هیبریدی جدید زیر لایه‌های شیشه‌ای سفت و سخت اولد را با محفظه لایه نازک اولد انعطاف‌پذیر (TFE) ترکیب می‌کند و باعث می‌شود که پنل‌ها از پنل‌های اولد قبلی نازکتر باشند. این فرآنید همچنین هزینه‌های تولید کمتری را نسبت به پنل‌های اولد منعطف دارد، زیرا به لایه نور پس زمینه نیاز ندارد.

image

 

پنل‌های اولد سخت معمولی از دو لایه شیشه‌ای استفاده می‌کنند، اما در پنل‌های اولد هیبریدی، زیر لایه شیشه بالایی با TFE جایگزین می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که پنل نازکتر شود، در حالی که لایه زیرین شیشه‌ای باقی مانده از ۰٫۵ میلی‌متر تا ۰٫۲ میلی‌متر حتی نازکتر خواهد شد.

از طرفی شیشه بسیار نازک حاصل شده، در هنگام انتقال به فرآیند بعدی در خط تولید در برابر شکستن آسیب‌پذیرتر است، بنابراین ال جی در حال توسعه فرآیند حک و برش همزمان برای کاهش این خطر است.

اشاره به فن‌آوری اولد هیبریدی برای اولین بار در گزارش آگوست ۲۰۲۲ در همین نشریه The Elec ظاهر شد که گفته بود اپل می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ آن را در آیپدها به کار گیرد. گزارش امروز نشان می‌دهد که در حال حاضر ال جی این فن‌آوری جدید را فقط در خط نسل هشتم اولد خود به کار خواهد برد. خط اولد نسل شش فعلی برای تولید مدل‌های آیپد تا سال آینده استفاده خواهند شد.

بر اساس این گزارش، سامسونگ توسعه فن‌آوری هیبریدی را زودتر از ال جی آغاز کرده است و بلافاصله آن را برای پنل‌های اولد آیپد که در خط نسل شش اولد خود تولید خواهد کرد، به کار می‌گیرد. در این گزارش اشاره‌ای نشده که کدام مدل‌های آیپد برای اولین بار از این فن‌آوری جدید بهره خواهند گرفت، اما به گفته راس یانگ مشاور صنعت نمایشگر، اپل قصد دارد اولین مدل‌های آیپد پرو ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی خود را با صفحه نمایش اولد در سال ۲۰۲۴ معرفی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)