خانهاخبار
گوگل قابلیت آرشیو خودکار اپلیکیشن‌ها را به اندروید اضافه کرد

گوگل قابلیت آرشیو خودکار اپلیکیشن‌ها را به اندروید اضافه کرد

شرکت گوگل به تازگی قابلیت آرشیو خودکار اپلیکیشن‌ها را به سیستم عامل اندروید اضافه کرده است.
۱۴۰۲/۱/۲۲

شرکت گوگل در امروز ویژگی آرشیو خودکار اپلیکیشن‌های بدون استفاده را به سیستم عامل اندروید آورد. این ویژگی که عملکرد آن به قابلیت «Offload Unused Apps» در سیستم عامل iOS شباهت دارد؛ فضای اشغال شده توسط اپلیکیشن‌ها را بدون نیز به پاک کردن آنها، به میزان ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. به گفته گوگل، این قابلیت تنها برای اپلیکیشن‌هایی با فرمت جدید AAB قابل دسترسی بوده و برای فرمت APK کاربردی ندارد.

image

 

کاربرانی که حافظه گوشی آنها در حال اتمام باشد؛ در هنگام سعی به نصب یک اپلیکیشن در پلی استور پیغامی را مشاهده خواهند کرد که آنها را به فعالسازی قابلیت آرشیو خودکار دعوت می‌کند. پس از اینکه کاربر قابلیت ذکر شده را فعال کند؛ اپلیکیشن‌های بدون استفاده به صورت خودکار آرشیو خواهند شد.

اپلیکیشن‌های آرشیو شده همچنان روی هوم اسکرین کاربر نمایش داده می‌شوند؛ البته، علامت یک ابر روی آیکون آنها قرار گرفته است. اگر قصد استفاده مجدد از یکی از این اپلیکیشن‌ها را داشته باشید؛ تنها باید آیکون آن را لمس کرده تا گوشی به صورت خودکار دیتای اپلیکیشن را مجددا دانلود کند. خوشبختانه در هنگام استفاده از این ویژگی‌، داده‌های کاربران در اپلیکیشن باقی مانده و تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. کاربران همچنین امکان تعیین زمان آرشیو خودکار اپلیکیشن‌ها در بخش تنظیمات را نیز خواهند داشت.

image

 

درباره انتشار این قابلیت چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، این ویژگی برای گوشی‌هایی که از حافظه داخلی چندانی برخودار نیستند؛ کاربردی بوده و یا کمک چندانی به مشکل کمبود حافظه در گوشی‌ها نخواهد کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)