خانهاخبار
آمار فروش پلی استیشن وی آر ۲ کمتر از انتظارات سونی بوده است

آمار فروش پلی استیشن وی آر ۲ کمتر از انتظارات سونی بوده است

در امروز گزارش جدیدی توسط بلومبرگ منتشر شده که خبر از وضعیت نه چندان جالب فروش هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ می‌دهد.
۱۴۰۲/۱/۱۰

به تازگی مشخص شده که میزان استقبال از هدست واقعیت مجازی جدید سونی یا همان پلی استیشن وی آر ۲، در حد انتظارات این شرکت نبوده است. خبرگزاری بلومبرگ در امروز گزارشی را منتشر کرده که به فروش ۲۷۰٫۰۰۰ دستگاه پلی استیشن وی آر ۲ تا پایان ماه مارس اشاره می‌کند. با وجودی که در نگاه اول، این آمار راضی کننده به نظر می‌رسند؛ باید گفت که سونی قصد فروش ۲ میلیون دستگاه از این هدست تا پایان ماه مارس را داشته است!

image

 

این اطلاعات توسط گروه آماری IDC جمع آوری شده و سپس به دست خبرگزاری بلومبرگ رسیده‌اند. آقای «فرنسیسکو جرونیمو» که از مدیران ارشد IDC است؛ به خبرگزاری بلومبرگ گفته که سونی باید برای بهبود وضعیت فروش این هدست واقعیت مجازی، به کاهش قیمت آن فکر کند. پلی استیشن وی آر ۲ با قیمت ۵۵۰ دلار به فروش رسیده و برای استفاده از آن، کاربران باید یک کنسول ۵۰۰ دلاری پلی استیشن ۵ نیز داشته باشند.

آقای «جرومینو» در این رابطه به بلومبرگ چنین گفته است:

«مصرف کنندگان در سراسر جهان با مشکلاتی چون تورم، افزایش هزینه‌های زندگی و عدم ثبات شغلی روبرو هستند؛ بنابراین در وضعیت اقتصادی فعلی، خرید هدست‌های واقعیت مجازی در اولویت‌های اکثر کاربران نیست. اگر سونی می‌خواهد تا خود را از وضعیت فاجعه‌بار فعلی پلی استیشن وی آر ۲ فاصله دهد؛ باید به طور جدی به کاهش قیمت این محصول فکر کند.»

image

 

پلی استیشن وی آر ۲ در روز ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۱۴۰۱) و به همراه ۴۲ بازی روانه بازار شد. برخی از این بازی‌ها، عناوین جدیدی چون Horizon: Call of the Mountain بودند و برخی دیگر نیز مانند Resident Evil Village و Gran Turismo 7، آپدیت‌‌های مخصوص پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی را دریافت کردند.

بسیاری از منتقدین و کاربران، طراحی هدست پلی استیشن وی آر ۲ و کنترلر‌های سنس آن را مورد تحسین قرار داده و این هدست را یک آپگرید واقعی به نسبت نسل پیشین خطاب کردند؛ اما قیمت بالای این محصول، باعث شده تا آمار فروش آن در حد انتظارات سونی نباشد.

image

 

درباره پلی استیشن وی آر ۲ و وضعیت ناامید کننده فروش آن چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، سونی قیمت این محصول را کاهش خواهد داد یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)