خانهاخبار
سری گلکسی اس ۲۴ به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی مجهز خواهد بود

سری گلکسی اس ۲۴ به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی مجهز خواهد بود

به تازگی گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و قابلیت اتصال ماهواره‌ای عرضه خواهد شد.
۱۴۰۲/۱/۱۰

برای سال‌های متمادی،‌ نمایشگر گوشی‌های هوشمند از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌بردند و تجربه کاربری خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آوردند. اولین دستگاهی که با نمایشگر بیشتر از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز روانه بازار شد آیپد پرو ۲۰۱۷ است که به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز بود. یک سال بعد، شاهد اولین گوشی هوشمند جهان با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بودیم که محصولی گیمینگ متعلق به برند ریزر (Razer) بود. 

پس از آن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی به یک استاندارد در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شد و در حال حاضر اکثر گوشی‌های میان‌رده پرمیوم و پرچمدار بازار از نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار هستند. با این وجود، حتی برخی از گوشی‌های بالارده و پرمیوم موتورولا به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی مجهز هستند که عملکرد بسیار خوبی در اسکرول و ترنزیشن‌ها دارد. 

image

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، وبسایت Sam Lover ادعا کرده است که نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۴ با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی عرضه خواهد شد. برای مقایسه،‌ سری پرچمدار فعلی گلکسی اس ۲۳ از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. در این راستا، انتظار می‌رود تجربه کاربری نمایشگر سری پرچمدار سال آینده سامسونگ با بهبود قابل توجهی همراه شود چرا که افزایش نرخ نوسازی به معنای اسکرول روان‌تر و انیمیشن‌های سریع‌تر در رابط کاربری خواهد بود. 

این وبسایت در ادامه گزارش خود اذعان کرده است که سری گلکسی اس ۲۴ از قابلیت موردانتظار اتصال ماهواره‌ای بهره خواهد برد. در حال حاضر، دو برند هواوی و اپل از پیشگامان استفاده از فناوری مذکور در گوشی‌های پرچمدار خود هستند. در این راستا، رئیس بخش موبایل برند سامسونگ یعنی TM Roh ماه گذشته اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های فعلی، قابلیت اتصال ماهواره‌ای در سری گلکسی اس ۲۳ به کار نرفته است.

البته این مقام مسئول در ادامه اعلامیه خود گفت که در آینده و در صورت پیشرفت ویژگی اتصال ماهواره‌ای، این قابلیت در گوشی‌های سری گلکسی اس مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به این موضوع، شاید سری گلکسی اس ۲۴ به اولین سری گوشی‌های سامسونگ با این قابلیت بدل شود. 

image

شایان ذکر است که سری گلکسی اس ۲۴ احتمالا به  تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز خواهد بود که از یک هسته اصلی کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۷۰ گیگاهرتزی، چهار هسته پردازشی و سه هسته کم مصرف بهره می‌برد. طبق شایعات پیشین، هسته اصلی به کار رفته در اسنپدراگون ۸ نسل سه در حدود ۱۵ درصد سریع‌تر از هسته اصلی نسخه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل دو موجود در سری گلکسی اس ۲۳ خواهد بود. همراه با این تراشه،‌ سری گلکسی اس ۲۴ دارای حافظه داخلی UFS 4.1 خواهد بود. به علاوه، احتمالا گلکسی اس ۲۴ الترا از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو با قابلیت زوم بهتر برخوردار خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mehrshad

۱۴۰۲/۱/۱۴
ذوالفقاری جان روزت بخیر :)
موتو اکس ۴۰ یا موتو اج ۳۰ الترا رو اگه چک کرده باشی، جفتشون رفرش‌ریت بالای ۱۲۰ هرتز دارن و هر دو هم از پنل‌های اولد استفاده می‌کنن نه LCD.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۱/۱۰
[با این وجود، حتی برخی از گوشی‌های بالارده و پرمیوم موتورولا به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی مجهز هستند که عملکرد بسیار خوبی در اسکرول و ترنزیشن‌ها دارد].
درست فرمودید ولی!
نمایشگر گوشی‌های مذکور LCD هستند، نه LED