خانهاخبار
بازخورد لمسی دکمه‌های جدید آیفون ۱۵ پرو حتی در زمان خاموش بودن گوشی هم کار می‌کند

بازخورد لمسی دکمه‌های جدید آیفون ۱۵ پرو حتی در زمان خاموش بودن گوشی هم کار می‌کند

بر طبق گزارش امروز، اپل از یک ریزپردازنده استفاده خواهد کرد که وظیفه تامین انرژی دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو را در زمان اتمام باتری یا خاموش بودن گوشی بر عهده خواهد داشت.
۱۴۰۲/۱/۱۰

بر اساس گزارش MacRumors که امروز به اشتراک گذاشته شده، آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از یک ریزپردازنده جدید بسیار کم مصرف استفاده خواهند کرد که به برخی از ویژگی‌ها مانند دکمه‌های غیرمکانیکی خازنی جدید، اجازه می‌دهد حتی زمانی که گوشی خاموش است یا باتری آن تمام شده، عملکرد خود را حفط کنند.

منبع این خبر عضو همان انجمنی است که سال گذشته قبل از عرضه رسمی آیفون ۱۴ پرو، جزییات دقیقی از داینامیک آیلند را به اشتراک گذاشت، بنابراین دلیل می‌توان تا حد زیادی به گزارش امروز اعتماد  کرد.

image

 

در این گزارش آمده که ریزپردازنده جدید مذکور، جایگزین حالت فوق‌العاده کم مصرف فعلی اپل می‌شود که به آیفون امکان می‌دهد تا ۲۴ ساعت پس از تمام شدن باتری، باز هم بتوان از طریق قابلیت Find My آن را مکان‌یابی کرد و در این مدت زمان فعال باقی بماند.

ظاهرا تراشه جدید عملکردهای دیگری را هم مانند دکمه قطع صدا (که اخیرا شایعه شده جاگزین سوییچ صدا قرار است بشود) بر عهده خواهد داشت که باز هم اگر باتری تمام شود یا گوشی خاموش باشد، عمل خواهد کرد. این ریزپردازنده بلافاصله پس از لمس دکمه‌های خازنی، حس فشردن را منتقل می‌کند؛ این دکمه‌ها شامل دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا، قطع صدا و دکمه پاور می‌شود و همانطور که گفته شد به لطف ریزپردازنده جدید در زمان خاموش بودن گوشی یا اتمام باتری هم عمل خواهند کرد.

طبق ادعای گزارش امروز، ویژگی‌های جدیدی که ذکر شد زمان خاموش بودن گوشی با و بدون بازخورد موتورهای تپتیک در حال تست است، اما در مورد زمانی که باتری گوشی به اتمام می‌رسد، آزمایشی صورت نگرفته است. با این حال مشخص نیست که تمامی این حالت‌ها در زمان تولید نهایی مورد بهره‌برداری قرار گیرند یا خیر.

اپل دو نسخه کاربردی از دکمه ولوم یکپارچه جدید شایعه شده را آزمایش کرده است، یکی که بسته به میزان نیرویی که هنگام فشار دادن دکمه ولوم وارد شود، صدا کم و زیاد شود و دیگری میزان صدا با کشیدن انگشت به بالا و پایین روی دکمه قابل تنظیم خواهد بود. منبع خبر امروز هنوز نمی‌داند که کدام‌یک از این دو مورد در نسخه نهایی استفاده می‌شود، اما این ویژگی‌ها توسط نرم افزار فعال می‌شوند، بنابراین احتمال دارد بتوان هردوی این عملکردها را به کار برد و برای کاربر قابل تنظیم باشد.

image

 

افشاگر این خبر گفته که منبع‌اش در تیم توسعه اپل است، بنابراین آنها اطلاعات بیشتری در مورد طراحی مدل‌های جدید ندارند، مگر اینکه ویژگی‌های فیزیکی برای تکمیل آنها نیاز به توسعه نرم افزار داشته باشد.

طبق شایعات قبلی، انتظار می‌رود دکمه‌های خازنی غیرمکانیکی لمسی، منحصر به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو خواهد بود، در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ همان مکانیزم دکمه‌های سنتی سری آیفون ۱۴ را حفظ می‌کنند. همچنین شایعه شده است که آیفون ۱۵ پرو به جای سوییچ قطع صدا، یه دکمه قابل تنظیم توسط نرم افزار را کسب خواهد کرد و دکمه ولوم آن هم به جای دکمه‌های جداگانه افزایش و کاهش صدا، یک دکمه یکپارچه خواهد بود.

اگر مایل به دانستن تمامی شایعات و گزارش‌ها در مورد آیفون ۱۵ هستید، به لینک خبر اخیر ما در این مورد مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)