خانهاخبار
آیا ایرپاور اپل هنوز زنده است؟

آیا ایرپاور اپل هنوز زنده است؟

چهار سال پیش اپل پروژه AirPower خود را که یک صفحه شارژ بی‌سیم بود لغو کرد و دیگر هرگز صحبتی از آن به میان نیامد؛ ولی آیا این محصول دیگر قرار نیست عرضه شود یا اپل در حال کار بر روی آن است.
۱۴۰۲/۱/۹

اپل چهار سال پیش دقیقا در چنین روزی، ایرپاور برنامه‌ریزی شده خود را به طور کامل لغو کرد، اما گفته می‌شود که این محصول همچنان در نقشه راه بلند مدت اپل باقی مانده است و روزی نسخه اصلاح شده آن عرضه خواهد شد.

ایر پاور که در رویداد آیفون X در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، یک صفحه شارژ بی‌سیم یک تکه بود که برای شارژ همزمان آيفون، اپل واچ و کیس شارژ ایرپادز، صرف‌نظر از موقعیت هر دستگاه (مهم نبود که دستگاه را در کدام قسمت از صفحه می‌گذارید) طراحی شده بود. اپل در آن زمان گفت که این لوازم جانبی در سال ۲۰۱۸ در دسترس خواهد بود، اما هرگز عرضه نشد و در نهایت در اقدامی نادر توسط این شرکت کاملا لغو شد.

image

 

دن ریچو رییس سابق مهندسی سخت افزار اپل، در بیانیه‌ای که در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ (۹ فروردین ۱۳۹۸) منتشر شد، گفت: 

پس از تلاش‌های فراوان، به این نتیجه رسیدیم که ایرپاور به استانداردهای بالای ما دست پیدا نخواهد کرد و پروژه را لغو کردیم؛ ما همچنان معتقدیم که آینده در دست محصولات بی‌سیم است و متعهد هستیم که تجربه بی‌سیم را به جلو ببریم.

اپل هیچ‌وقت دلیل خاصی را برای لغو این پروژه مطرح نکرد، اما اعتقاد بر این است که سیم‌پیچ‌های شارژ درون ایرپاور به گرم شدن بیش از منجر می‌شده است.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، در خبرنامه خود در اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۱) گفت که او هنوز معتقد است که این اپل در حال کار بر روی ایرپاور یا چیزی شبیه به آن است که در نهایت به ثمر خواهد نشست، اما ممکن است این موضوع مدت زمانی طولانی طول بکشد. در این میان، تنها صفحه شارژ با برند اپل که از چند دستگاه پشتیبانی می‌کند و توسط این شرکت به فروش می‌رسد، MageSafe Duo Charger است که فقط با دو دستگاه به طور همزمان کار می‌کند و موقعیت شارژ ثابتی دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)