خانهاخبار
آیفون‌های قدیمی خود را حتما به iOS 15.7.4 آپدیت کنید!

آیفون‌های قدیمی خود را حتما به iOS 15.7.4 آپدیت کنید!

اپل دیشب به غیر از iOS 16.4، نسخه iOS 15.7.4 را برای آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی‌تر که دیگر واجد شرایط دریافت iOS 16 نیستند، منتشر کرد که پیشنهاد می‌شود آن را برای دستگاه‌های قدیمی خود نصب کنید، زیرا حفره‌های امنیتی مهمی را پر می‌کند.
۱۴۰۲/۱/۸

در کنار بروزرسانی iOS 16.4 و iPadOS 16.4، اپل دیشب iOS 15.7.4 و iPadOS 15.7.4 را نیز منتشر کرد که برای کسانی است که از دستگاه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند و امکان ارتقا به جدیدترین iOS را ندارند. این دسته از افراد که آیفون یا آیپد قدیمی دارند، مهم است که سیستم عامل دستگاه خود را در اسرع وقت آپدیت کنند، زیار شامل اصلاحات امنیتی مهمی است.

image

 

طبق یادداشت‌های انتشار اپل برای این بروزرسانی امنیتی، این بروزرسانی فهرست طولانی آسیب‌پذیری‌ها، از جمله آسیب‌پذیری Webkit را که به طور فعال مورد سو استفاده قرار می‌گرفت، برطرف می‌کند. قسمتی از این سند در زیر آمده است:

پردازش محتوای وب که به طور مخرب ساخته شده است، ممکن است منجر به اجرای کد دلخواه شود. اپل از گزارشی آگاه است که در آن این موضوع ذکر شده که ممکن است به طور فعال مورد سو استفاده قرار گرفته باشد.

توجه داشته باشید که کسانی که iOS 16 و iPadOS 16 دارند، نیازی به نگرانی در مورد این مشکل ندارند، زیرا پیش‌تر در iOS 16.3.1 این مشکل برای آنها مرتفع شده است. این بروزرسانی همچنین سایر آسیب‌پذیری‌های وب‌کیت را که به طور فعال مورد سو استفاده قرار نگرفته‌اند، به علاوه مشکلات امنیتی مربوط به تقویم، دوربین، Find My و موارد دیگر برطرف می‌کند.

iOS 15.7.4 و iPadOS 15.7.4 برای همه مدل‌های آيفون ۶ اس، آیفون SE سال ۲۰۱۶، آیفون ۷، آیپد ایر ۲، نسل چهارم آیپد مینی و نسل هفتم آیپاد تاچ در دسترس است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)