خانهاخبار
iOS 16.4 ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای را به شش کشور دیگر گسترش داد

iOS 16.4 ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای را به شش کشور دیگر گسترش داد

اپل از زمان معرفی ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای در سری آیفون ۱۴، قول گسترش آن به تمام دنیا را با گذشت زمان داد، و حالا با انتشار هر آپدیت کوچک و بزرگ برای آیفون، کشورهای بیشتری از این ویژگی کارآمد بهره‌مند می‌شوند.
۱۴۰۲/۱/۸

همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، اپل امروز قابلیت تماس اضطراری از طریق ماهواره را به اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند و پرتغال گسترش داد. اپل در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده که این ویژگی برای کارکرد در کشورهای ذکر شده نیازمند بروزرسانی iOS 16.4 است که دیشب منتشر شد.

image

 

تماس اضطراری از طریق ماهواره، مدل‌های آیفون ۱۴ را قادر می‌سازد تا به ماهواره‌های گلوبال استار در کشورهایی که این ویژگی در آنها در دسترس است، متصل شوند و به کاربران این امکان را می‌دهد که در خارج از محدوده پوشش تلفن همراه و وای فای، پیام‌های متنی را برای مرکز خدمات اورژانس ارسال کنند. استفاده از این سرویس به مدت دو سال پس از فعال‌سازی آیفون ۱۴ رایگان است و این دوره دو ساله از امروز برای کاربران کشورهای تازه پشتیبانی شده آغاز خواهد شد.

اپل می‌گوید در iOS 16.4، کاربری که یک شماره اضطراری محلی را در این کشورهای جدید پشتیبانی شونده می‌گیرد، به طور خودکار به ۱۱۲، شماره خدمات اضطراری اروپا هدایت می‌شود، البته در صورتی که تماس به دلیل عدم اتصال تلفن همراه یا وای فای ناموفق باشد.

در یک سند پشتیبانی، اپل هشدار داده که شاخ و برگ درختان یا سایر موانع، می‌تواند منجر به طولانی‌تر شدن ارسال یا حتی عدم ارسال پیام‌ها شود و اتصال ماهواره‌ای ممکن است در مکان‌های بالاتر از عرض جغرافیایی ۶۲ درجه مانند مناطق شمالی کانادا و آلاسکا کار نکند.

تماس اضطراری از طریق ماهواره برای اولین بار در ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) در آمریکا و کانادا راه‌اندازی شد و به آیفون ۱۴، ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس نیاز دارد. این سرویس در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) به فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا گسترش یافت. در هر صورت بهتر است کاربران آیفون سند پشتیبانی اپل را برای جزییات مهم در مورد این سرویس مطالعه کنند تا در هنگام استفاده از آن به مشکل برخورد نکنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)