خانهاخبار
اپل موزیک کلاسیک از امروز راه‌اندازی شد

اپل موزیک کلاسیک از امروز راه‌اندازی شد

سرویس Apple Music Classical بالاخره پس از ماه‌ها تاخیر در عرضه، از امروز به طور رسمی عرضه شده و برای مشترکین اپل موزیک رایگان خواهد بود.
۱۴۰۲/۱/۸

اپل موزیک کلاسیک قرار است از امروز راه‌اندازی شود. این برنامه در حال حاضر برای برخی از کاربران آیفون در کشورهایی با منطقه زمانی جلوتر از آمریکا، از جمله استرالیا، ویتنام، تایلند، مالزی، فیلیپین و سایر کشورهای شرق آسیا شروع به عرضه کرده است. اما با جلو رفتن زمان، به مرور این عرضه در سراسر جهان ادامه خواهد یافت.

image

 

اپل موزیک کلاسیک اوایل این ماه برای پیش سفارش در اپ استور در دسترس قرار گرفت. این برنامه بیش از پنج میلیون آهنگ موسیقی کلاسیک را ارایه می‌دهد و برای کاربران مشترک اپل موزیک در iOS 15.4 و بالاتر رایگان است.

اپل موزیک کلاسیک مبتنی بر پلتفرم Primphonic است، سرویس پخش موسیقی کلاسیکی که اپل در سال ۲۰۲۱ آن را خریداری کرد. این برنامه مستقل، از لیست‌های پخش و محتوای صوتی، قابلیت‌های جستجو، ابر داده و موارد دیگر Primphonic استفاده می‌کند. اپل می‌گوید که این اپلیکیشن هزاران بیوگرافی آهنگساز، شرح کارهای کلیدی و موارد دیگر را ارایه می‌کند.

طبق گفته اپل، اپل موزیک کلاسیک در زمان راه‌اندازی تنها برای آیفون در دسترس است و نسخه اندروید این برنامه نیز به زودی عرضه خواهد شد. این برنامه در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی برزیل و هلندی در دسترس است. اما بدون شک در طی زمان این به دستگاه‌ها و زبان‌های دیگر نیز گسترش خواهد یافت.

اپل در ابتدا قصد داشت یک برنامه موسیقی کلاسیک را در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کند، اما این برنامه تا سال جاری میلادی معرفی نشد. اپل Primphonic را در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) تعطیل کرد و در آن زمان به مشترکین آن، شش ماه اشتراک رایگان اپل موزیک را ارایه داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)