خانهاخبار
سامسونگ با مودم 5G جدید اگزینوس ۵۳۰۰ خود قول سرعتی متفاوت را داده است

سامسونگ با مودم 5G جدید اگزینوس ۵۳۰۰ خود قول سرعتی متفاوت را داده است

طبق ادعای سامسونگ، مودم Exynos 5300 که به تازگی معرفی شده، سرعتی بسیار بالاتر از مدل‌های قبلی و مصرفی کمتر از آنها دارد.
۱۴۰۲/۱/۷

جدیدترین مودم 5G سامسونگ با نام اگزینوس مودم 5300 به تازگی معرفی شده است. یک مودم Sub-6 GHz و mmWave شبکه 5G با قابلیت دانلود تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۳٫۸۷ گیگابیت بر ثانیه که پیشرفت خوبی برای مودم‌های سامسونگ محسوب می‌شود.

image

 

اگزینوس 5300 بر اساس فرآیند ۴ نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است که می‌تواند مصرف انرژی را بهبود بخشد و به نوبه خود عمر باتری را بیشتر کند. این مودم جدید به لطف رابط داخلی PCIe برای اتصال به چیپست‌های مختلف قابل تنظیم است و از آخرین استاندارد 3GPP در شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

فعلا هیچ تایید رسمی در مورد اینکه کدام چیپست مودم جدید اگزینوس 5300 را در خود جای می‌دهد وجود ندارد، اما برخی شایعات نشان می‌دهند که ممکن است این چیپست روی تنسور 3 گوگل به همراه پیکسل ۸ عرضه شود.

سامسونگ مدتی است که یک تغییر استراتژی اساسی داده است و عزم خود را جزم کرده تا به تولید تراشه‌هایی بپردازد تا قابل رقابت با تراشه‌های اپل و کوالکام باشند و حالا اخباری که در مورد چیپست‌های این شرکت منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که این شرکت به معنای واقعی قصد انجام چنین کاری را دارد، نه اینکه به مانند قبل بارها در این راه سست شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۱/۸
بازم سست عمل می‌کنه??
هرکسی را بهر کاری ساختند..
مثل این می‌ماند که بخوای با یه دست، سه‌تا خربزه‌کال برداری!
سامسونگ باید به توسعه‌ی نمایشگرهای جذابش ادامه بده.
؛،
اپل روی باتری‌هاش کار کنه.
؛،
کوالکام هم روی پردازنده‌های بی‌نظیرش سرمایه‌گذاری کنه.