خانهاخبار
اسنپدراگون ۸ نسل سه احتمالا از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد

اسنپدراگون ۸ نسل سه احتمالا از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد

افشاگری برجسته امروز اطلاعات تازه‌ای از نسخه بعدی تراشه پرچمدار کوالکام به اشتراک گذاشته است که خبر از هسته‌های جدید ARM می‌دهد.
۱۴۰۲/۱/۴

تا به امروز،‌ اطلاعات مختلفی پیرامون تراشه پرچمدار نسل بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل سه منتشر شده است که خبر از بهبودهای فنی آن می‌دهد. در این راستا، قبلا افشاگری به نام Revegnus ادعا کرده بود که این تراشه پرچمدار از چینش ۲+۵+۱ برای هسته‌های پردازنده مرکزی بهره خواهد برد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگر برجسته Kuba Wojciechowski جزئیات تازه‌ای از اسنپدراگون ۸ نسل سه را در اختیار کاربران قرار داده است. 

طبق آنچه این افشاگر اذعان داشته است، تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل سه از هسته قدرتمند کورتکس X3 به نام Gold پلاس و اسم رمز Hunter بهره خواهد برد. هسته‌های میانی این تراشه نیز به دو خوشه به نام‌های Gold و Titanium تقسیم می‌شود که به ترتیب شامل سه و دو هسته می‌شود. به علاوه، هسته‌های کم مصرف تراشه پرچمدار کوالکام کورتکس A5xx‌ خواهد بود که به نام Silver و اسم رمز Hayes شناخته می‌شود. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از چینش ۲+۲+۳+۱ برای هسته‌های پردازنده مرکزی خود بهره خواهد برد که تفاوت چندانی با کانفیگ‌های هسته‌های نسل قبلی ندارد. 

image

افشاگر Wojciechowski در ادامه گزارش خود ادعا کرده است که اسنپدراگون ۸ نسل سه دیگر از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد. اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد، توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی مجبور به توسعه برنامه‌های ۶۴ بیتی خواهند شد. به علاوه، این تراشه پرچمدار به احتمال زیاد در خوشه‌ هسته‌های میانی خود از هسته کورتکس A710 بهره نخواهد برد که باعث عملکرد بهتر پردازش‌های چند هسته‌ای سخت‌افزار کوالکام خواهد شد. شایان ذکر است که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از هسته‌های جدید ARM برخوردار خواهد بود چرا که در این گزارش ذکر شده است که هسته‌های Hunter و Hayes محصولات معرفی‌نشده ARM هستند. 

در نهایت باید اشاره کرد که اسنپدراگون ۸ نسل سه از پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۵۰ با فرکانس ۷۵۰ مگاهرتزی بهره خواهد برد که احتمالا عملکردی مشابه با پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۴۰ به کار رفته در اسنپدراگون ۸ نسل دو خواهد داشت. البته امکان دارد کوالکام فرکانس پردازنده گرافیکی این تراشه تا زمان رونمایی از آن را افزایش دهد. گزارشی دیگر نیز اذعان داشته است که اسنپدراگون ۸ نسل سه از فرکانس بالاتر هسته‌های پردازنده مرکزی،‌ ولتاژ پایین‌تر و حافظه کش بیشتر برخوردار خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)