خانهاخبار
گلکسی F14 با تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ رسما رونمایی شد

گلکسی F14 با تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ رسما رونمایی شد

سامسونگ امروز از نسخه جدید سری گلکسی F خود رونمایی کرد که به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر ۹۰ هرتزی مجهز است.
۱۴۰۲/۱/۴

سامسونگ امروز از جدیدترین گوشی مقرون به صرفه خود برای بازار هند رونمایی کرد که گلکسی F14‌ نام دارد. این گوشی جدید از لحاظ مشخصات فنی شباهت زیادی به دیگر محصولات سامسونگ یعنی گلکسی A14 و گلکسی M14 دارد که در چند وقت اخیر معرفی شده‌اند. 

طبق اعلام رسمی سامسونگ، گلکسی F14 از نمایشگر PLS ال‌سی‌دی ۶٫۶ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. برای مقاومت بیشتر، نمایشگر گلکسی F14 توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی در ناچ قطره‌ای نمایشگر جای گرفته است. 

image

وظیفه پردازش‌های سخت‌افزاری برعهده تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۳۰ است که از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. همراه با این تراشه، گلکسی F14 با دو نسخه حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی و یک مدل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

image

انرژی موردنیاز گلکسی F14 توسط باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی A14 ظرفیت بیشتری دارد. البته حجم باتری این گوشی با باتری گلکسی M14‌ مشابه است. در مقایسه با سرعت شارژ ۱۵ واتی گلکسی A14، گلکسی F14 به لطف شارژ ۲۵ واتی با سرعت بیشترس شارژ خواهد شد. 

پنل پشتی گلکسی F14 میزبان دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. برای مقایسه، گلکسی M14 و گلکسی A14 به همراه این دو دوربین از یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برند. گلکسی F14 از زبان طراحی دیگر گوشی‌های سامسونگی که امسال معرفی شده است پیروی می‌کند به طوریکه جزیره دوربین آن حذف شده است و لنزهای دوربین به صورت جداگانه در بدنه قرار گرفته‌اند. 

image

شایان ذکر است که گلکسی F14 با اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری One UI Core 5.1 عرضه خواهد شد که نسخه ضعیف‌شده One UI 5.1 محسوب می‌شود. غول فناوری کره جنوبی وعده داده است گلکسی F14 تا دو بروزرسانی اصلی سیستم عامل را دریافت خواهد کرد و تا چهار سال نیز پچ‌های امنیتی برای این گوشی عرضه خواهد شد. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی F14 در سه رنگ سبز،‌ مشکی و بنفش روانه بازار خواهد شد. به علاوه، کانفیگ پایه این گوشی شامل رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۵۷ دلاری به فروش خواهد رسید. با افزایش حافظه رم به ۶ گیگابایت، برچسب قیمتی این دستگاه به ۱۷۵ دلار می‌رسد.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)