خانهاخبار
سری هواوی P60 با قابلیت دیافراگم متغیر رسما رونمایی شد

سری هواوی P60 با قابلیت دیافراگم متغیر رسما رونمایی شد

سری پرچمدار جدید هواوی از ویژگی اتصال ماهواره‌ای دو طرفه و دوربین‌های قدرتمند بهره می‌برد.
۱۴۰۲/۱/۳

سرانجام پس از شایعات و گزارش‌های فراوان، هواوی امروز در طی رویداد بزرگ خود از سری پرچمدار هواوی P60 رونمایی کرد. این سری پرچمدار شامل سه مدل هواوی P60، هواوی P60 پرو و هواوی P60 Art می‌شود. شایان ذکر است هواوی P60 Art در مقایسه با سایر مدل‌ها از طراحی جدیدی در ماژول دوربین برخوردار است. 

سری هواوی P60 از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد LTPO با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این نمایشگر در خود سنسور اثر انگشت را نیز جای داده است و توسط محافظ صفحه Kunlun محافظت می‌شود. 

هواوی P60 / هواوی P60 پرو / هواوی P60 Art

برجسته‌ترین ویژگی سری هواوی P60 سیستم دوربین آن است که عملکرد بسیار قدرتمندی خواهد داشت. در این راستا، هر سه مدل سری هواوی P60‌ از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور RYYB و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند. این دوربین از گشودگی دیافراگم متغیر ده‌سرعته بین f/1.4 تا f/4.0 و تنظیم خودکار صحنه پشتیبانی می‌کند. با توجه به این موضوع، دوربین اصلی سری هواوی P60‌ قادر است با توجه به شرایط محیطی بالاترین میزان نور را جذب کند. به علاوه، هواوی ادعا کرده است که سنسور RYYB این دوربین عملکرد بسیار خوبی در جذب نور خواهد داشت. این دوربین همچنین می‌تواند با کیفیت 4K به فیلم‌برداری بپردازد. 

image

هواوی P60 و P60 پرو از لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برند در حالی که هواوی P60 Art به لنز فوق عریض ۴۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. از آن سو، هواوی P60 از سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با f/3.4 و لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دو مدل دیگر این سری پرچمدار نیز از سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند که قادر است به زوم اپتیکال ۳٫۵ برابری و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری دست پیدا کند. 

سنسور تله‌فوتو به کار رفته در هواوی P60 پرو و هواوی P60 Art از گشودگی دیافراگم f/2.1 برخوردار است که انتظار می‌رود در مقایسه با دیگر رقبا نور بسیار بیشتری را در شرایط نوری ضعیف جذب کند. در راستا،‌ هواوی اذعان داشته است که لنز ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو این دو پرچمدار بیشترین میزان نوری که یک سنسور تله‌فوتو می‌تواند جذب کند را ثبت می‌کند. به لطف موتور رندر اشیا XD Fusion Pro هواوی، دوربین‌های سری هواوی P60 بافت اشیا را به همان شکلی که چشم انسان می‌بیند بازتولید و بازنمایی می‌کند.

image

قلب تپنده هر سه مدل سری هواوی P60 تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک با پشتیبانی از شبکه 4G است که سخت‌افزار پرچمدار سال گذشته کوالکام محسوب می‌شود. دیگر قابلیت برجسته این سری پرچمدار پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای دوطرفه Beiduo برای دریافت و ارسال پیام است. با این قابلیت، کاربران می‌توانند در مناطقی که سیگنال تلفن همراه وجود ندارد به ارسال و دریافت پیام‌های متنی بپردازند. البته ویژگی اتصال ماهواره‌ای سری هواوی P60 تنها به بازار چین محدود شده است. 

image

منبع تغذیه هواوی P60 و P60 پرو باتری ۴۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی است که نسخه استاندارد از شارژ ۶۶ واتی و نسخه پرو از شارژ ۸۸ واتی پشتیبانی می‌کند. هر دو این گوشی‌ها به شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم نیز مجهز شده‌اند. هواوی P60 Art نیز از باتری حجیم‌تر ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی سیلیکون کربن برخوردار است. هر سه این پرچمدارها از گواهی IP68 بهره می‌برند و با سیستم عامل HaromonyOS 3.1 عرضه می‌شوند. 

رنگ‌بندی هواوی P60 و P60 پرو / رنگ‌بندی هواوی P60 Art

در نهایت باید اشاره کرد که هواوی P60 و P60 پرو در چهار رنگ بنفش، مشکی، سبز و سفید روانه بازار خواهد شد. هواوی P60 Art نیز در دو رنگ طلایی و آبی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برچسب قیمتی نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایتی هواوی P60 با قیمت ۶۵۷ دلاری در بازار چین عرضه خواهد شد. هواوی P60 پرو نیز در دو کانفیگ ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و با برچسب قیمتی ۱۰۲۳ و ۱۱۷۰ دلاری به فروش خواهد رسید. مدل ۵۱۲ گیگابایتی هواوی P60 Art با قیمت ۱۳۱۶ عرضه خواهد شد در حالی که نسخه یک ترابایتی آن برچسب قیمتی ۱۶۱۰ دلاری را به همراه خواهد داشت. جزئیات عرضه سری هواوی P60‌ برای بازارهای جهانی در آینده اعلام خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)