خانهاخبار
اپل بیش از ۲۰۰ راننده را برای آزمایش خودروی خود به کار گرفته است

اپل بیش از ۲۰۰ راننده را برای آزمایش خودروی خود به کار گرفته است

اپل پس از فراز و فرودهای بسیار در پروژه خودروی الکتریکی‌اش، حالا به نظر می رسد که در این راه مصمم‌تر است و بیش از ۲۰۰ راننده را برای آزمایش ۶۷ دستگاه از این خودرو استخدام کرده است.
۱۴۰۲/۱/۳

پروژه خودروی اپل یکی از محرمانه‌ترین پروز‌ها در صنعت خودرو است. این شرکت سالهاست که روی پروژه تایتان کار می‌کند و فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد؛ در این میان طبق گزارش‌ها اپل پروژه مذکور را در یک نقطه تقریبا کنار گذاشت، اما اکنون دوباره به صورت کامل به این پروژه بازگشته است.

هر از گاهی به لطف پرونده‌های نظارتی و سایر اطلاعات عمومی، می‌توان نگاهی اجمالی به آنچه در حال وقوع است انداخت. گزارش امروز که توسط macReports تهیه شده، در مورد DMV (اداره وسایل نقلیه موتوری) ایالت کالیفرنیا است و سوابق عمومی آزمایش خودروهای خودران را به دست آورده است.

در کالیفرنیا هر راننده‌ای که قصد دارد در آزمایش فن‌آوری این خودروها شرکت کند، لازم است که ثبت نام شود. هر وسیله نقلیه‌ای که درگیر این آزمایش است باید در DMV ثبت شود و برای رانندگی در جاده‌های عمومی باید مجوز خاصی داشته باشد.

image

یکی از معروف‌ترین رندرهای مربوط به خودروی برقی اپل

وجود این مقررات ذکر شده باعث شده تا اکنون بدانیم که رویای رانندگی خودران اپل تا حد زیادی تحقق یافته است. اپل تعداد رانندگان آزمایشی را به ۲۰۱ نفر افزایش داده، در حالی که ناوگان خودروهای آزمایشی آن در تعداد ۶۷ عدد باقی مانده است.

واضح است که در طول سال‌ها پروژه تایتان به سه برنامه جداگانه تبدیل شده است. در حالی که خودروی خودران اپل بارها و بارها متوقف و از سرگیری شده، فن‌آوری رانندگی این شرکت مسیر خود را طی کرده است و متوقف نشده است. اپل به راحتی می‌تواند از تخصص خود در زمینه سخت افزار و نرم افزار برای توسعه فن‌آوری پیشرفته خوردان استفاده کند و قصد دارد تا قبل از رقبای خود به آن دست پیدا کند.

قسمت دومی که از پروژه تایتان پدیدار شد، اپل کارپلی (Apple CarPlay) است که اساسا قرار است به یک سیستم عامل برای هر وسیله نقلیه تبدیل شود. آخرین نسخه این نرم افزار اواخر امسال در خوردوهای آکورا، آئودی، فورد، هوندا، اینفینیتی، جگوار، لندرور، لینکلن، مرسدس بنز، پولسار، پورشه، رنو و ولوو معرفی خواهد شد. کارپلی جدید به طور کامل با اتومبیل‌ها ادغام می‌شود و از تمام عملکردهای اصلی پشتیبانی می‌کند.

image

اپل کارپلی در شرف تبدیل شدن به نرم افزاری است که دیگر صرفا موسیقی پخش نمی‌کند بلکه تمام خودرو را کنترل می‌کند

در نهایت هم می‌رسیم به خود خودروی اپل که این شرکت در توسعه آن بارها به جلو و عقب رفته است و تیم‌های موجود را منحل کرده تا بلافاصله پس از آن متخصصان جدیدی را استخدام کند. اپل از ایده یک خودروی مردمی به یک وسیله نقلیه لوس الکتریکی کوچ کرد تا نگرش متفاوتی را تجربه کند.

در حالی که ما در مورد رانندگی خودران صحبت می‌کنیم، سوالات مربوط به سوابق ایمنی همیشه ذهن ما را درگیر می‌کند. از ژانویه سال جاری میلادی (دی ۱۴۰۱)، اپل تنها یک برخورد جزئی را ثبت کرده است؛ در این مورد ظاهرا ماشین به حاشیه رفته بوده و به چرخ آن آسیب رسیده است و نکته بسیار مهم اینکه این برخورد در حالی اتفاق افتاده که خودرو در حالت دستی بوده، به این معنی که خطای انسانی کاملا دخیل بوده است.

از زمانی که این شرکت آزمایش فن‌آوری خودران را آغاز کرده، در کل ۱۶ برخورد گزراش داده شده است که در مقایسه با Waymo (یک شرکت توسعه دهنده نرم افزار خودران که پیش‌تر در اختیار پروژه خودران گوگل بوده است) که تاکنون  ۲۲۷ مورد را گزارش کرده و کروز با ۲۰۳ برخورد گزارش شده، واقعا رقم ناچیزی است. البته باید گفت که اپل هنوز برای مجوز بدون راننده درخواست نکرده است و رانندگان آزمایشی همیشه پشت فرمان خودروهای آزمایشی این شرکت بوده‌اند و باید دید که در صورت اجرای این درخواست، نتیجه چه خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)