خانهاخبار
هواوی میت X3 با وزن سبک و قابلیت ضدآب از راه رسید

هواوی میت X3 با وزن سبک و قابلیت ضدآب از راه رسید

نسل جدید گوشی‌ تاشو هواوی با طراحی لولای جدیدی همراه شده است که گوشی را در زوایای مختلف نگه می‌دارد.
۱۴۰۲/۱/۳

هواوی امروز با برگزاری رویدادی رسما از مدل جدید سری گوشی‌های تاشو خود یعنی هواوی میت X3 رونمایی کرد که از قابلیت‌های جذابی مانند وزن سبک، مقاومت در برابر آب و اتصال ماهواره‌ای برخوردار است. 

image

طبق اعلام رسمی، هواوی میت X3 بسیار سبک‌تر از دیگر گوشی‌های تاشو بازار است. در واقع، این گوشی با وزن ۲۳۹ گرمی در حدود ۲۴ گرم سبک‌تر از رقیب سامسونگی خود یعنی گلکسی زد فولد ۴ است. خوشبختانه هواوی در توسعه هواوی میت X3 دیگر بخش‌های این محصول را قربانی وزن سبک آن نکرده است و این گوشی از نمایشگر بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تری در مقایسه با گلکسی زد فولد ۴ بهره می‌برد. به علاوه، ضخامت هواوی میت X3 در حالت باز شده به حدود ۵٫۳ میلی‌متر می‌رسد. 

image

هواوی میت X3 از نمایشگر داخلی ۶٫۴ اینچی با رزولوشن تصویر ۲۵۰۴ در ۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. نسبت تصویر این نمایشگر نیز برابر با ۲۰٫۹:۹ است. نمایشگر ۷٫۸۵ اینچی داخلی نیز از رزلوشن تصویر ۲۴۹۶ در ۲۲۲۴ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند که با نسبت تصویر مربعی‌شکل ۸:۷٫۱ همراه شده است. 

هواوی میت X3‌ به مانند گلکسی زد فولد ۴ از گواهی ضدآب IPX8 برخوردار است. در واقع، این دستگاه اولین گوشی تاشو غیر سامسونگی است که با گواهی ضدآب روانه بازار می‌شود. به علاوه، هواوی میت X3 از قابلیت پیشرفته اتصال ماهواره‌ای دوطرفه نیز پشتیبانی می‌کند. 

شایان ذکر است هواوی میت X3 از طراحی لولای جدیدی بهره می‌برد که طبق ادعای هواوی برجستگی تاشدگی نمایشگر داخلی را حذف کرده است. علی‌رغم ساختار ظریف، لولای گوشی تاشو هواوی قادر است دستگاه در زوایای مختلفی نگه دارد که برای ثبت تصاویر سلفی،‌تماشای فیلم و یا برقراری تماس ویدئویی کاربردی است. به مانند دیگر گوشی‌های تاشو، هواوی میت X3 نیز از ویژگی تقسیم صفحه نمایش برای پخش ویدئو و تماس ویدئویی در دو نیمه نمایشگر داخلی پشتیبانی می‌کند. 

هواوی میت X3 در پنل پشتی خود میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.2 و سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری و f/3.4 است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. قلب تپنده این گوشی تاشو تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک است که با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و سه نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ باسیم ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی تامین می‌شود. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که به دلیل تحریم‌های ایالات متحده،‌ هواوی میت X3‌ تنها از شبکه 4G‌ پشتیبانی می‌کند. نرم‌افزار این گوشی نیز سیستم عامل HarmonyOS 3.1 است. برچسب قیمتی این گوشی در کانفیگ پایه ۲۵۶ گیگابایتی برابر با ۲۰۰۰ دلار است در حالی که مدل‌های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی به ترتیب با قیمت ۲۰۵۰ و ۲۳۴۰ دلاری روانه بازار چین می‌شود. هواوی میت X3 در حال حاضر تنها برای بازار چین عرضه شده است و هواوی هنوز درباره عرضه جهانی محصول خود اظهار نظری نکرده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امید

۱۴۰۲/۱/۳
عالی اند