خانهاخبار
iOS 16.4 کیفیت تماس بهتر را به ارمغان می‌آورد

iOS 16.4 کیفیت تماس بهتر را به ارمغان می‌آورد

طبق یادداشت‌های اپل درباره بروزرسانی iOS 16.4، این شرکت در این نسخه ویژگی ایزوله کردن صدا را به تماس‌های شبکه‌ای خواهد آورد.
۱۴۰۲/۱/۳

طبق یادداشت‌هایی که اپل امروز به اشتراک گذاشته است، بروزرسانی iOS 16.4 قرار است که در آینده نزدیک برای عموم منتشر شود و این نسخه شامل ایزوله کردن صدا برای تماس‌های شبکه‌ای می‌شود.

اپل می‌گوید که ویژگی «Voice Isolation» صدای شما را در اولویت قرار می‌دهد و صدای محیط اطراف شما را مسدود می‌کند و تماس‌های تلفنی واضح‌تری را به ارمغان می‌آورد که در آن بهتر می‌توانید صدای فردی را که با او صحبت می‌کنید بشنوید و البته برعکس این موضوع هم صدق می‌کند.

image

 

این قابلیت پیش‌تر برای تماس‌های VoIP که از فیس تایم، واتس اپ وسایر برنامه‌ها در دستگاه‌های دارای iOS 15 یا macOS Monterey  و جدیدتر استفاده می‌کنند، در دسترس بوده است و برای بهبود قابل توجه کیفیت میکروفن هنگام تماس با کاهش نویز پس زمینه طراحی شده است و تا پیش از این برای مکالمات تلفن هماره در دسترس نبوده و اپل هم هیچ راه حلی را برای بهبود کیفیت تماس‌های شبکه‌ای ارائه نداده بود، اما حالا شاهد این هستیم که به تماس‌های شبکه‌ای هم راه پیدا کرده است.

برای فعال کردن این ویژگی در تماس‌های فیس تایم، می‌توان با رفتن به کنترل سنتر و ضربه روی Mic Mode و انتخاب گزینه Voice Isolation آتن را فعال کرد؛ بنابراین در مورد تماس‌های شبکه‌ای هم احتمال دارد اپل چنین گزینه‌ای را برای فعال کردن آن تعبیه کرده باشد.

از دیگر ویژگی‌های iOS 16.4 می‌توان به ایموجی‌های جدید، نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌های وب در سافاری، رفع اشکالات هوم کیت، بهینه‌سازی قابلیت تشخیص تصادف و موارد دیگر اشاره کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)