خانهاخبار
آیفون ۱۴ پلاس از آیفون ۱۳ مینی محبوب‌تر است

آیفون ۱۴ پلاس از آیفون ۱۳ مینی محبوب‌تر است

اپل پس از فروش کم مدل‌های مینی، تغییر استراتژی داد و در مدل‌های امسال آیفون ۱۴ پلاس را جایگزین ۱۳ مینی کرد؛ حالا شاهد آن هستیم که این استراتژی جواب داده است.
۱۴۰۲/۱/۳

به نظر می رسد آیفون ۱۴ پلاس اپل نسبت به آيفون ۱۳ مینی که به طور موثر در خط تولید پرچم‌داران این شرکت جایگزین شده بود، فروش بهتری داشته باشد. بر اساس داده‌های تعداد ارسال پنل صفحه نمایش ارائه شده توسط مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC)، این موضوع را می‌توان تایید کرد.

بر اساس گزارش DSCC که داده‌های ارسال پنل آیفون را از ژوئن ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲) که به دلیل کامل نبودن این بازه زمانی، قسمتی از این گزارش بر اساس پیش‌بینی تحلیل شده است، عرضه آیفون ۱۴ پلاس ۶٫۷ اینچی ۵۹ درصد بیشتر از آیفون ۱۳ مینی در دوره مشابه سال به سال بوده است. این در حالی است که شواهد نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ پلاس، پایین‌ترین میزان محبوبیت را در مدل‌های آیفون ۱۴ دارد.

image

 

اگرچه به نظر می‌رسد آيفون ۱۴ پلاس عملکرد بسیار بهتری نسبت به آیفون ۱۳ مینی دارد، اما از آیفون ۱۴ پرو مکس که ۳۶ درصد از کل فروش گوشی‌های این سری را به خود اختصاص داده، فاصله زیادی دارد. آیفون ۱۴ پرو ۲۸ درصد از فروش را به خود اختصاص داده در حالی که آیفون ۱۴ سهم ۲۵ درصدی دارد؛ حال در این میان می‌توان وضعیت فروش آیفون ۱۴ پلاس را با سهم ۱۱ درصدی از فروش تصور کرد.

به طور کلی به نظر می‌رسد که سری آيفون ۱۴ نسبت به سری قبلی محبوب‌تر باشد، زیرا در این سری شاهد افزایش ۲ درصدی تعداد ارسال پنل‌ها نسبت به سری آیفون ۱۳ در ماه آوریل هستیم که ظاهرا به دلیل افزایش فروش مدل‌های گران قیمت پرو است و البته این را هم نباید فراموش کرد که اپل در واقع فروش آیفون‌های استاندارد سری ۱۵ را فدای سری پرو کرد.

با در نظر گرفتن تاخیرهای احتمالی ذخیره‌سازی و ارسال، تعداد ارسال ماهانه پنل‌های صفحه نمایش، بعید است که دقیقا همان تعداد آیفون فروخته شده در هر ماه معین را نشان دهد. با این وجود، اعداد ترکیبی برای دوره ۱۱ ماهه تصویر کلی دقیقی از فروش را ارائه می‌دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)