خانهاخبار
آیفون نسل اول در حراجی ۵۵۰۰۰ دلار به فروش رفت!

آیفون نسل اول در حراجی ۵۵۰۰۰ دلار به فروش رفت!

حراجی RR اخیرا بسیاری از دستگاه‌های قدیمی اپل را به فروش رساند که آیفون آکبند نسل یک، رکوردی بی‌سابقه از خود بر جای گذاشت.
۱۴۰۱/۱۲/۲۷

آیفون نسل یک که هنوز در داخل جعبه به صورت آکبند بود، در یک حراجی به قیمت ۵۴۹۰۴ دلار فروخته شد که بیشتر از ۵۴۰۰۰ دلار از قیمت اصلی ۵۹۹ دلاری این دستگاه در زمان عرضه در سال ۲۰۰۷ محسوب می شود.

image

آیفون اصلی مذکور توسط «RR Auction» از طرف یکی از کارمندان سابق اپل که اولین بار آن را خریداری کرده بود برای فروش گذاشته شده بود. پیش از این هم در ماه فوریه (بهمن)، یک آیفون اصلی مهر و موم شده (آکبند) به قیمت بیش از ۶۳۰۰۰ دلار فروخته شد که در واقع یک رکورد فروش برای نسل اول آیفون بود.

آیفون آکبند نسل اول اپل، مدل A1203 سفارش MA712LL/A با حافظه داخلی ۸ گیگابایت بود. بر روی جعبه یک تصویر از این دستگاه در اندازه واقعی آن با دوازده آیکون بر روی صفحه نمایش آن بود که نشان می‌داد از اولین تولیدات اپل است. نماد سیزدهم هم که بعدها اضافه شد متعلق به برنامه آیتونز بود که در اواخر سال عرضه شد. این دستگاه کاملا نو و مهر و موم شده از طرف کارخانه، دارای کیف و بروشور اپراتور AT&T در مورد برنامه‌های مربوطه و اطلاعات فعال‌سازی آیفون بود. فرستنده آن خاطر نشان می‌کند که او این گوشی را پس از عرضه آن در سال ۲۰۰۷ خریداری کرد، اما پس از آن یک گوشی دیگر را هم به دلیل استخدام در شرکت اپل دریافت کرد که موجب شد تا گوشی اول را اصلا باز و استفاده نکند.

موارد دیگری هم از آیفون‌های اوریجینال باز نشده بودند که در سال ۲۰۲۲ به قیمت ۳۵۰۰۰ و ۳۹۰۰۰ دلار فروخته شدند، بنابراین می‌توان گفت که قیمت‌ها برای این دستگاه روند صعودی داشته است.

حراجی RR همچنین یک رایانه Apple-1 را به مبلغ نامشخصی به فروش رساند و سایر دستگاه‌ها و یادگاری‌های اپل نیز قیمت‌های بالایی برای فروش داشتند. یک مکینتاش پلاس مورد دیگری بود که به مبلغ ۲۶۵۹۰ دلار فروخته شد، در حالی که نمونه اولیه مکینتاش 128K با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار و یک اپل لیزا به میزان ۸۱۲۵۱ دلار فروخته شد.

یک آیفون ۱۱ با امضای تیم کوک مدیر عامل اپل، حدود ۴۰۰۰ دلار، دستورالعمل‌های فنی مشروح شده توسط استیو جابز به قیمت  ۱۲۵۰۰ دلار و کارت ویزیت استیو جابز به قیمت ۶۱۸۸ دلار، از موارد دیگری بودند که ارزان قیمت‌تر از بقیه به فروش رسیدند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)