خانهاخبار
iOS 16.4 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

iOS 16.4 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

iOS 16.4 در عین اینکه یک بروزرسانی فرعی محسوب می‌شود، اما دارای ویژگی‌های بسیاری است که می‌توانند مفید واقع شوند و حالا قصد داریم به زمان احتمالی عرضه و برخی ویژگی‌های این نسخه بپردازیم.
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

آپدیت بعدی سیستم آیفون‌های اپل iOS 16.4 خواهد بود و این نسخه نرم افزاری از فوریه (بهمن) در مرحله آزمایش بتا قرار گرفته است. این نسخه به مانند نسخه‌های پیشین قبل از عرضه، چندین مرحله آزمایش توسط توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان بتا عمومی را پشت سر گذاشته و سپس به طور رسمی برای همه منتشر می‌شود؛ بنابراین چه زمانی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که iOS 16.4 عرضه عمومی شود؟

به طور رسمی اپل می‌گوید که iOS 16.4 و آپدیت‌های هم زمان با آن یعنی tvOS 16.4، watchOS 9.4، macOS Ventura 13.3 و iPadOS 16.4 در بهار عرضه خواهند شد. اولین روز از بهار مصادف با دوشنبه ۲۰ مارس (۱ فروردین) است و می‌توان انتظار داشت که iOS 16.4 در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) منتشر شود، اگرچه این احتمال نیز وجود دارد که این آپدیت در هفته اول ماه آوریل (اواخر فروردین) عرضه شود.

image

 

اپل تاکنون چند نسخه بتای توسعه دهندگان و بتای عمومی را در اختیار کاربران قرار داده است و معمولا تعداد نسخه‌های بتا برای هر نسخه از سیستم عامل اصلی متفاوت است و نمی‌توان از روی آن نتیجه‌گیری کرد، اما اغلب تعداد این نسخه‌ها چهار یا پنج عدد قبل از عرضه عمومی است. با در نظر گرفتن این موضوع، حداقل یک نسخه دیگر بتا وجود خواهد داشت که اپل پس از آن انتظار می‌رود عرضه عمومی را آغاز کند.

برخی از جدول‌های زمانی بتا در گذشته برای بروزرسانی‌های اخیر به شرح زیر است:

  • نسخه نامزد انتشار که در واقع نسخه مشابه نرم افزاری است که قرار است به عرضه عمومی برسد و در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد، برای iOS 16.3 در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۸ دی ۱۴۰۱) پس از دو نسخه بتا عرضه شد و سپس در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) به عرضه عمومی رسید.
  • نسخه نامزد انتشار برای iOS 16.2 در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۶ آذر) پس از تعداد چهار نسخه بتا منتشر شد و سپس در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۲ آذر) عرضه عمومی شد.
  • نسخه نامزد انتشار iOS 16.1 در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۶ مهر) پس از پنج نسخه بتا منتشر شد و در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ (۲ آبان) به عرضه عمومی رسید.
  • نسخه نامزد انتشار iOS 15.6 در ۱۲ جولای ۲۰۲۲ (۲۱ تیر) پس از شش نسخه بتا منتشر شد و سپس در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۲۲ (۲۹ تیر) عرضه عمومی شد.
  • نسخه نامزد انتشار iOS 15.5 پس از تعداد چهار نسخه بتا در تاریخ ۱۲ می ۲۰۲۲ (۲۲ اردیبهشت) منتشر شد و در ۱۶ می ۲۰۲۲ (۲۶ اردیبهشت) به عرضه عمومی رسید.

با در نظر گرفتن این تاریخ‌ها، محتمل‌ترین زمان‌ها برای عرضه iOS 16.4 عبارتند از سه شنبه ۲۸ مارس (۸ فروردین ۱۴۰۲)، سه شنبه ۴ آوریل (۱۵ فروردین ۱۴۰۲)، سه شنبه ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین ۱۴۰۲). از طرف دیگر بروزرسانی‌های نرم افزاری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز ممکن است ارائه شوند، بنابراین دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌های آن هفته‌ها نیز می‌توانند تاریخ احتمالی انتشار این نسخه باشند.

iOS 16.4 به نسبت اینکه یک آپدیت فرعی است، یک بروزرسانی بزرگ با لیست طولنی از ویژگی‌ها است که ما برخی از این ویژگی‌ها را به صورت خلاصه در زیر آورده‌ایم:

  • کارکترهای ایموجی جدید شامل سر تکان دادن، قلب صورتی، قلب آبی، قلب خاکستری، الاغ، گوزن، پرنده سیاه، غاز، بال، عروس دریایی، سنبل، غلاف نخود، زنجبیل، بادبزن، شانه، فلوت و ماراکا (نوعی ساز) هستند.
  • نوتیفیکیشن‌های داخل سافاری برای برنامه‌های ذخیره شده در صفحه اصلی آیفون یا آیپد.
  • گزینه‌ای برای افزودن وب سایت‌ها و برنامه‌های وب به صفحه اصلی از مرورگرهای شخص ثالث مانند کروم.
  • اضافه شدن افکت سنتی ورق زدن صفحات، به مانند قبل در برنامه اپل Books.
  • انتشار مجدد ارتقای معماری هوم کیت که از iOS 16.2 حذف شده بود.
  • برورسانی‌های رابط برنامه پادکست.

در زمان عرضه، iOS 16.4 می‌تواند روی تمامی دستگاه‌هایی که قابلیت اجرای iOS 16 را دارند نصب شود و این بروزرسانی رایگان خواهد بود. انتظار می‌رود که iOS 16.4 یکی از آخرین آپدیت‌های اصلی برای iOS 16 باشد، زیرا با نزدیک شدن به رویداد WDDC 2023 در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۲) اپل قرار است همه توجه خود را به iOS 17 معطوف کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)