خانهاخبار
فاکسکان برای اولین بار ایرپادز می‌سازد

فاکسکان برای اولین بار ایرپادز می‌سازد

در راستای سیاست وابستگی کمتر تولید در چین، فاکسکان تامین‌کننده اصلی اپل، اقدام به ساخت کارخانه‌ای در هند به منظور تولید ایرپادز کرده است.
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

به گزارش رویترز فاکسکان تامین کننده اپل، برای اولین بار برنده سفارش ساخت ایرپادز شده است. این سازنده قراردادی تایوانی، قصد دارد کارخانه‌ای در هند برای تولید ایرپادز بسازد که بر تلاش‌های این تامین کننده اصلی اپل برای تنوع بخشیدن به تولید خارج از چین تاکید می‌کند.

به گفته منابع این گزارش، فاکسکان بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در یک کارخانه مونتاژ جدید ایرپادز در ایالت تلانگانا در جنوب هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. انتظار می‌رود ساخت این تاسیسات در نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز شود و تولید در این کارخانه تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

image

 

گفته می شود که مقامات فاکسکان به دلیل حاشیه سود نسبتا کم، ماه‌ها در داخل در مورد مونتاژ ایرپادز مذاکره داشته‌اند، اما در نهایت تصمیم گرفته‌اند برای «تقویت تعامل» با اپل این قرارداد را ادامه دهند.

به گفته یکی از منابع این گزارش، تصمیم برای راه اندازی تولید در هند توسط اپل درخواست شده است. علاوه بر تاسیسات تلانگانا، فاکسکان بنا به گزارش‌ها قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در هند با هدف تولید گوشی‌های هوشمند، خودروهای الکتریکی و نیمه هادی‌ها افزایش دهد.

مشخص نیست که کدام مدل از ایرپادز در سفارش فاکسکان گنجانده شده است، اما احتمال زیادی وجود دارد که به جای کانکتور لایتنینگ از یک کانکتور USB-C استفاده کنند، زیرا شایعه شده است که اپل قصد دارد مدل‌های آیفون ۱۵ را نیز به جای پورت لایتنینگ با USB-C معرفی کند که حرکتی است در راستای اجرای قانون پورت واحد، که توسط اتحادیه اروپا وضع شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)