خانهاخبار
اپل همچنان در حال مقاومت برای اخراج کارکنان خود است

اپل همچنان در حال مقاومت برای اخراج کارکنان خود است

برخلاف بسیاری از شرکت‌های بزرگ فن‌آوری مانند مایکروسافت، آلفابت، توییتر و غیره، اپل با وجود کاهش درآمدش نسبت به مدت مشابه، سیاست توقف استخدام را به جای اخراج کارکنانش در پیش گرفته است.
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

بر اساس گزارشی جدید از نشریه بلومبرگ، در میان کاهش درآمد اپل، این شرکت تصمیم گرفته که توقف استخدام خود را گسترش دهد تا از به کارگیری سمت‌های اضافی جلوگیری شود. اپل همچنین قصد دارد پاداش برخی از کارکنان خود را هم به تعویق بیاندازد.

اپل اواخر سال گذشته میلادی پس از کاهش سرعت استخدام و هزینه در ماه جولای (تیر ۱۴۰۱)، استخدام برای اکثر مشاغل خارج از تحقیق و توسعه را به منظور کاهش هزینه‌ها متوقف کرد. در آن زمان تعلیم استخدام برای تیم‌هایی که روی دستگاه‌های آینده و طرح‌های بلند مدت اپل کار می‌کردند، اعمال نمی‌شد اما این تعلیق اکنون برای مشاغل یبشتری اعمال می‌شود. اپل با خروج کارکنان از شرکت به عنوان راهی برای کاهش نیروی کار، موقعیت‌های خود را باز می‌گذارد.

image

علاوه بر کاهش سرعت استخدام، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای کاهش تعداد پاداش‌ها برای برخی از نیروهای کار خود است. اپل به طور معمول یک یا دو بار در سال پاداش‌ها و تبلیغات را بسته به تقسیم‌بندی ارائه می‌دهد که با درآمد اضافی در آوریل (اسفند) و اکتبر (مهر) پرداخت می‌شود، اما این غول کوپرتینویی قصد دارد به طور کامل به برنامه یک بار پاداش در سال تغییر رویه دهد. پرداخت پاداش در ماه اکتبر برای همه تیم‌ها انجام می‌شود و کارمندان همچنان قرار است پاداش‌های کامل خود را نیز دریافت کنند.

تیم کوک مدیر عامل اپل نیز امسال دستمزد کمتری دریافت می‌کند و قرار است ۴۹ میلیون دلار حقوق، پاداش و جوایز سهام دریافت کند که تقریبا ۵۰ درصد کمتر از ۹۹ میلیون دلاری است که در سال ۲۰۲۲ دریافت کرده بود.

برخلاف بسیاری از شرکت‌های حوزه فن‌آوری، اپل اخراج کارکنان خود را اعلام نکرده است و در عوض بر کاهش استخدام تمرکز دارد. توییتر به دنبال تصاحب ایلان ماسک، شاهد کاهش هزاران نفر از کارمندان خود بود . همین هفته فیس‌بوک نیز اعلام کرد که قصد دارد حدود ده هزار کارمند خود را اخراج کند. مایکروسافت در این ماه تیم رفتاری هوش مصنوعی خود را به دنبال چندین رویداد قبلی اخراج کرد، در حالی که آلفابت شرکت مادر گوگل، در ژانویه (دی ماه) دوازده هزار کارمند خود را اخراج کرد.

اپل در سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۳، شاهد کاهش ۵ درصدی درآمد نسبت به سال گذشته بود و برای سه ماهه دوم مالی، این شرکت انتظار کاهش قابل توجه درآمد مک و آیپد را دارد که منجر به فروش مشابه خواهد شد اما ظاهرا قرار است همچنان در مقابل اخراج کارمندانش مقاومت کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)