خانهاخبار
مدل‌های پرو آیفون ۱۵ ممکن است گران‌تر از مدل‌های قبلی باشند!

مدل‌های پرو آیفون ۱۵ ممکن است گران‌تر از مدل‌های قبلی باشند!

تورم جهانی به اپل هم رسیده و تحلیلگر معتبر دنیای تکنولوژی برآورد کرده که در نهایت اپل مجبور خواهد شد پس از آیفون X در سال ۲۰۱۷، قیمت سری پرو آیفون‌های امسال را افزایش دهد.
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

به گفته جف پو تحلیلگر دنیای فن‌آوری در شرکت سرمایه گذاری Haitong International Securitis مستقر در هنگ کنگ، احتمالا آیفون ۱۵ پرو و آیفون پرو مکس نسبت به مدل‌های قبلی سری پرو گرانتر خواهند بود.

در یک یادداشت تحقیقاتی این هفته، پو پیش‌بینی کرده که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به دلیل چندین ارتقای سخت افزاری شایعه شده، از جمله بدنه تیتانیومی، دکمه‌های لمسی غیرمکانیکی که نیازمند موتورهای تپتیک اضافی هستند، تراشه A17 Bionic، افزایش میزان رم،  یک لنز پریسکوپ برای افزایش میزان زوم اپتیکال و موارد دیگر، شاهد بالا رفته قیمت‌هایشان خواهند بود.

image

این دومین باری است که پس از یک ادعای تایید نشده در وب سایت شبکه اجتماعی چینی ویبو در ماه ژانویه (دی ماه)، شایعه افزایش قیمت‌های مدل‌های آیفون ۱۵ پرو منتشر می‌شود، اما اینکه آیا اپل در نهایت قیمت این دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد یا خیر، همچنان در هاله‌ای از ابهام است. در آمریکا مدل پرو از زمان عرضه آیفون X در سال ۲۰۱۷ از ۹۹۹ دلار شروع شده است، در حالی که مدل پرو مکس از سال بعد آن که با آیفون XS مکس عرضه شد، با قیمت ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شد.

اما داستان در خارج از آمریکا متفاوت است و اپل در سال‌های اخیر چندین بار قیمت آيفون‌ها را افزایش داده است که به طور عمده به دلیل نوسانات قیمت ارز خارجی بوده است. به عنوان مثال در بریتانیا آیفون ۱۴ پرو از ۱۰۹۹ پوند شروع می شود، در حالی که قیمت آیفون ۱۳ پرو ۹۴۹ پوند بود.

با توجه به نرخ تورم بالاتر از حد متوسط، افزایش قیمت در آمریکا قابل قبول است. اپل توانسته است قیمت‌های اولیه را برای شش نسل متوالی از آیفون‌های مدل پرو بدون تغییر نگه دارد، اما احتمالا قیمت‌ها در نهایت باید افزایش یابد تا این شرکت بتواند حاشیه سود خود را حفظ کند. مشخص نیست که آیا آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس استاندارد نیز نسبت به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس که به ترتیب از ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار شروع می شوند، افزایش قیمت خواهند داشت یا خیر.

انتظار می‌رود اپل طبق معمول در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) سری آیفون ۱۵ را معرفی کند. شایعه شده است که هر چهار دستگاه دارای پورت USB-C، جزیره داینامیک و قاب کمی خمیده‌تر (برای سری پرو) هستند، در حالی که بیش از ۱۰ ویژگی و تغییر اضافی برای مدل‌های پرو برآورد شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)