خانهاخبار
گلکسی A54 و گلکسی A34 رسما معرفی شدند

گلکسی A54 و گلکسی A34 رسما معرفی شدند

میان‌رده‌های جدید سامسونگ با سخت‌افزار قوی‌تر و قیمت بالا‌تر از راه رسیدند.
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

سرانجام پس از ماه‌ها شایعات و گزارش‌های غیر رسمی فراوان،‌ گوشی‌های میان‌رده تازه‌نفس سامسونگ یعنی گلکسی A54 و گلکسی A34 امروز رسما معرفی شدند. این دو گوشی موردانتظار قصد دارند لقب بهترین میان‌رده‌های بازار را به خود اختصاص دهند. شایان ذکر است گلکسی A54 و گلکسی A34 در طی ماه جاری روانه بازار‌های اروپایی و آسیایی خواهند شد. 

گلکسی A34

بنابر اعلام رسمی سامسونگ، گلکسی A34 از نمایشگر سوپر امولد ۶٫۶ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. به لطف فناوری Vision Booster، محتواهای به نمایش درآمده در این نمایشگر از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود. ابعاد گلکسی A34‌ نیز برابر با ۱۶۱٫۳ در ۷۸٫۱ در ۸٫۲ میلی‌متر است و وزن این گوشی نیز به ۱۹۹ گرم می‌رسد. گلکسی A34 از گواهی IP67 برای محافظت در برابر آب و غبار نیز پشتیبانی خواهد کرد.

image

پنل پشتی گلکسی A34 میزبان دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با f/2.2 و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی با f/2.4 است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود. خوشبختانه حالت تصویربرداری در شب و قابلیت‌های هوش مصنوعی برای دوربین این میان‌رده تدراک دیده شده است. 

قلب تپنده این میان‌رده تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ است که با دو نسخه حافظه رم ۶ و ۸ و گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی قابل افزایش ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی همراه خواهد شد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی تامین خواهد شد. 

گلکسی A34 در چهار رنگ لیمویی،‌ بنفش، نقره‌ای و گرافیتی (مشکی) روانه بازار خواهد شد. برچسب قیمتی کانفیگ رم ۶ گیگابایتی / حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی A34 برابر با ۳۹۰ یورو است در حالی که کانفیگ رم ۸ گیگابایتی / حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۴۶۰ یورویی به فروش خواهد رسید.

گلکسی A54

میان‌رده پرمیوم سامسونگ برای سال ۲۰۲۳ به نمایشگر ۶٫۴ اینچی سوپر امولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است. به مانند گلکسی A34، نمایشگر این گوشی نیز از قابلیت Vision Booster‌ برای بهبود کیفیت تصاویر برخوردار است. گلکسی A54 ابعادی برابر با ۱۵۸٫۲ در ۷۶٫۷ در ۸٫۲ میلی‌متر دارد و با وزن ۲۰۲ گرمی اندکی سنگین‌تر از برادر کوچک‌تر خود است. گواهی IP67 برای این میان‌رده نیز در نظر گرفته شده است. 

گلکسی A54 از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد که شاید در روی کاغذ از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی نسل قبلی ضعیف‌تر باشد ولی سامسونگ ادعا کرده است دوربین میان‌رده جدید این برند با بهبودهای نرم‌افزاری مختلفی همراه شده است. در این راستا، دوربین گلکسی A54 از حالت تصویربرداری در شب و قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

این میان‌رده همچنین از لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2 و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی با f/2.4 بهره می‌برد. طبق اعلام رسمی غول فناوری کره جنوبی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A54 عملکرد بسیار خوبی در ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدئویی خواهد داشت. قلب تپنده این گوشی تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ است که توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی تغذیه می‌شود. کانفیگ‌های گوشی جدید سامسونگ نیز شامل دو نسخه حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی قابل افزایش ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی A54 در چهار رنگ گرافیتی، سفید، بنفش و لیمویی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برچسب قیمتی کانفیگ پایه این گوشی با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برابر با ۴۹۰ یورو خواهد بود در حالی که کانفیگ رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۵۵۰ یورویی عرضه خواهد شد. هر دوی این میان‌رده‌ها همچنین با اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری One UI 5.1 به دست کاربران می‌رسند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

zbahram378@gmail.com

۱۴۰۲/۱۲/۲
گوشی های سامسونگ متاسفانه قیمت بالا یی دارند.بعد ازمدتی کار با آنها شاهد افت کارکرد باتری می‌شویم وسرعت آنها پایین میاد.ضمنا کنترل ونظارت مناسبی بربازار فروش صورت نمی‌گیرد ورنج قیمت درهرفروشگاهی متفاوت است.قطعات جانبی همراه آنها هم بتدریج ازپکیج آن حذف می‌شود.ومشکلات دیگر که امیدوارم عدالت براین بازار حاکم شود تاخریدار بیشتر ازاین متضرر نشود.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۲/۲۶
به توفیق‌الهی سامسونگ سرِ عقل آمد و بدنه‌ای شیشه‌ای به A54 بخشید???? خب این یك‌ گام‌مثبت تلقی میشه.
فقط کاش این جسارت رو به خرج می‌داد و فریم رو هم آلومینیوم می‌کرد.
مثل دانش‌آموزی که امتحاناشو قبول شده فقط یه‌درس افتاده؛ اونم با تبصره قبول میشه!

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۲/۲۴
سامسونگ هیچ اشاره‌ای به بدنه‌ی تمام‌پلاستیك‌ِ این گوشی نکرده!
این گوشی از پلاستیك‌ است.
قاب‌های پلاستیکی هیچ‌گونه تلألؤیی ندارند. تلألؤ را فقط عنصرِ شیشه دارد.
مثل این می‌ماند که آجیل‌مرغوب رو بجای ظرف‌کریستال بریزی داخل گُلدان‌گُل‌سفالی! [یعنی خاکشو خالی کنی و گلها هم بندازی دور.. بعدم گلدان رو بذاری آفتاب که پشه‌کوره‌ها برن..
سپس پُرش کنی آجیل‌].
؛،
درحالیکه رقبای این گوشی تماماً از گوریلاگلس هستند(از شیاُمی‌ لایت گرفته تا پوکو5) بعلاوه اینکه به اسنپدراگِن هم مجهزند.
؛،
شاید تنها حُسن این گوشی باتری‌۵۰۰۰‌ میلی‌آمپریه؛ که اونم برداشته شارژر ۲۵‌ واتی گذاشته!
نذاشته؛ باید بری جداگانه بخری