خانهاخبار
شرکت‌های مختلف در حال رقابت برای تولید مودم 5G اختصاصی اپل هستند

شرکت‌های مختلف در حال رقابت برای تولید مودم 5G اختصاصی اپل هستند

اپل مدتی طولانی است که در حال توسعه مودم 5G خود است تا از این لحاظ نیز وابستگی خود را به کوالکام قطع کند و به نظر می‌رسد زمان بهره‌برداری از این تراشه چندان دور نیست.
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

بر اساس گزارشی جدید، پروژه مودم 5G اپل که مدت‌هاست شایعه شده، چندین علاقه‌مند به مونتاژ نهایی تراشه دارد که به شدت مشتاق این کار هستند.

در حالی که مودم سفارشی طراحی شده احتمالا توسط شریک بزرگ اپل در تولید تراشه، یعنی شرکت TSMC ساخته خواهد شد اما باقی مراحل مثل سوار کردن آن روی چیپست ممکن است توسط تامین کنندگان دیگر انجام شود. نشریه زنجیره تامین تایوانی دیجی تایمز امروز گزارش داده  که ASE Technology و Amkor Technology برای اسمبل کردن تراشه‌های مودم اپل در حال رقابت باهم هستند. در این گزارش آمده است که این دو شرکت در حال حاضر تجربه اسمبل کردن تراشه‌های مودم کوالکام را دارند که می‌تواند به آنها در بدست آوردن سفارش از اپل کمک کند.

image

کوالکام تامین کننده انحصاری مودم‌های 5G برای دستگاه‌های اپل، از جمله کل سری آیفون ۱۴ است، اما مدت‌ها است که شایعه شده اپل در حال طراحی تراشه 5G خود به عنوان جایگزینی داخلی است. ماه گذشته کریستیانو آمون مدیر عامل کوالکام گفت که انتظار دارد مودم 5G اپل در سال ۲۰۲۴ آماده شود، اما مارک گورمن افشاگر معتبر محصولات اپل، گزارش داده که ممکن است تا سه سال طول بکشد تا اپل به طور کامل از کوالکام جدا شود.

اولین دستگاهی که انتظار می‌رود به مودم 5G سفارشی اپل مجهز شود، نسل چهارم آيفون SE است که احتمالا در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) عرضه خواهد شد. عملرکرد تراشه اپل در مقایسه با مودم‌های کوالکام مشخص نیست، اما تغییر به طرای داخلی احتمالا در طول زمان هزینه‌های تولید اپل را کاهش خواهد داد.

در همین حال انتظار می‌رود تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ به مودم اسنپدراگون X70 کوالکام مجهز می‌شوند که در مقایسه با اسنپدراگون X65 موجود در مدل‌های آیفون ۱۴، سرعت شبکه‌ای و بهره‌وری انرژی بیشتری دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)