خانهاخبار
شایعه:‌ سری گلکسی اس ۲۴ نیز نسخه اگزینوسی نخواهد داشت!

شایعه:‌ سری گلکسی اس ۲۴ نیز نسخه اگزینوسی نخواهد داشت!

سری پرچمدار نسل بعدی سامسونگ نیز احتمالا تنها در یک مدل اسنپدراگون روانه بازار خواهد شد.
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

سامسونگ امسال سری پرچمدار خود یعنی سری گلکسی اس ۲۳ را تنها در یک مدل تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو روانه بازار کرد و نسخه اگزینوسی این سری پرطرفدار در دسترس کاربران قرار نگرفت. برای مقایسه، سری گلکسی اس ۲۲ در دو نسخه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک و اگزینوس ۲۲۰۰ معرفی شد که با توجه به منطقه عرضه شده در اختیار خریداران گرفت. حالا شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند سری پرچمدار سال ۲۰۲۴ سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۴ نیز تنها در مدل اسنپدراگون عرضه خواهد شد. 

image

طبق این گزارش،‌ به نظر می‌رسد سری گلکسی اس ۲۴ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز خواهد شد. این تراشه قدرتمند به احتمال زیاد برپایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد. به علاوه، برخی از گزارش‌ها اذعان داشته‌اند که اسنپدراگون ۸ نسل سه از هسته اصلی کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۲۰ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. البته هسته اصلی نسخه گلکسی این تراشه به احتمال زیاد فرکانس ۳٫۷۰ گیگاهرتزی خواهد داشت. جدا از هسته اصلی، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از چهار هسته میانی و سه هسته کم مصرف برخوردار خواهد بود. 

image

در نهایت،‌ گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که سامسونگ در حال ساخت یک تراشه جدید از سری اگزینوس خواهد بود که از هسته‌های کورتکس آرم بهره خواهد برد. حالا اما به نظر می‌رسد این تراشه تا سال ۲۰۲۴ و تا زمان عرضه سری گلکسی اس ۲۴ آماده نخواهد شد. در گذشته، سامسونگ نسخه اسنپدراگون سری گلکسی اس را تنها برای بازار‌های چین،‌ کانادا و آمریکای شمالی عرضه می‌کرد در حالی که مدل اگزینوسی روانه دیگر بازارها می‌شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)