خانهاخبار
از اولین آیپد اولد چه می‌دانیم؟

از اولین آیپد اولد چه می‌دانیم؟

اپل پس از استفاده از پنل‌های اولد در آیفون‌های پرچم‌دار خود، حالا قصد دارد که این فن‌آوری را به دیگر محصولاتش گسترش دهد، در این مطلب به تمامی شایعات در مورد اولین آیپد با نمایشگر اولد خواهیم پرداخت.
۱۴۰۱/۱۲/۲۳

اپل در حال توسعه فن‌آوری اولد برای آیپد است و انتظار می‌رود که نمایشگرهای جدید تا سال آینده برای مدل‌های آیپد پرو عرضه شوند. این مقاله قصد دارد همه خبرهایی را که درباره برنامه‌های اپل برای آیپد پرو اولد می‌دانیم را بررسی کند.

image

 

سایز نمایشگر

انتظار می‌رود اپل اولین آیپدهای اولد را در اندازه‌های مشابه با اندازه‌های کنونی آیپد پرو عرضه کند و یک مدل کوچکتر ۱۰٫۹ تا ۱۱٫۱ اینچی و یک مدل بزرگتر ۱۲٫۹ تا ۱۳ اینچی را ارایه دهد (شایعات در مورد اندازه صفحه نمایش کمی متفاوت هستند). البته پیش‌بینی می‌شود که در آینده مدل‌های اولد آیپد پرو می‌توانند به اندازه ۱۵ اینچ گسترش یابند.

image

 

شایعات حاکی از آن است که شرکت چینی BOE تامین کننده اپل در حال توسعه نمایشگرهای اولد به بزرگی ۱۵ اینچ است که می‌تواند برای یک آیپد با اندازه بزرگتر استفاده شود. به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل در حال بررسی آیپدهایی است که بیش از ۱۲٫۹ اینچ اندازه دارند و در سال ۲۰۲۱ او ادعا کرد که اندازه‌های بزرگتر در چند سال آینده در راه است، اما به همان اندازه که احتمال عرضه آنها وجود دارد، این قضیه نیز محتمل است که اپل تمام برنامه‌های خود را در این خصوص کنار بگذارد.

بهبودهای پنل اولد

در مقایسه با فن‌آوری mini-LED که اپل در حال حاضر برای آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی استفاده می‌کند، پنل‌های اولد رنگ مشکی عمیق‌تر، نرخ تازه سازی سریع‌تر و کنتراست بهبود یافته را به ارمغان می‌آورد.

image

 

با صفحه نمایش اولد، روشنایی هر پیکسل را می‌توان به صورت جداگانه کنترل کرد، به این معنی که نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و سایر محتواهایی که از نورپردازی با دامنه دینامیکی بالا استفاده می‌کنند، بسیار واقعی‌تر و واقعی‌تر از نمایشگر مینی ال ای دی هستند. البته میزان این کیفیت بسته به این هم دارد که اپل چقدر می‌تواند میزان روشنایی را افزایش دهد. صفحه نمایش‌های اولد به داشتن زاویه دید بهتر نسبت به نمایشگرهای ال ای دی نیز معروف هستند، اما این موضوع در دستگاه‌هایی با اندازه تبلت نسبت به چیزی مانند تلوزیون اهمیت کمتری دارد.

نمایشگرهای اولد به خصوص با فن‌آوری دو پشته‌ای که اپل قصد استفاده از آن را دارد، بسیار کارآمدتر از نمایشگرهای مینی ال ای دی هستند. از طرف دیگر می‌توانیم انتظار بهبود عمر باتری را در مدل‌های آیپد پرو مجهز به اولد داشته باشیم و این موضوع می‌تواند فن‌آوری نمایشگر همیشه روشن را در آیپد تسهیل کند.

فن‌آوری اولد می‌تواند جنبه‌های منفی مانند سوختگی و مشکلات با حداکثر روشنایی داشته باشد، اما اپل از یک تکنولوژی اختصاصی استفاده می‌کند که این مشکلات را کاهش می‌دهد و البته می‌تواند اولین مدل‌های آیپد پرو را بسیار گرانتر کند.

شایعه شده است که اپل قصد دارد کیفیت تصویری بی‌رقیب و همچنین طراحی متفاوتی را ارائه دهد که باعث کاهش ضخامت و وزن صفحه نمایش آیپد می‌شود.

فن‌آوری چیپست

اپل از تراشه‌های ۳ نانومتری در خط تولید دستگاه‌های ۲۰۲۳ خود استفاده خواهد کرد که انتظار می‌رود متعلق به تراشه‌های سری M3 اپل باشد و در پایان سال جاری میلادی در دسترس قرار گیرند. مدل‌های آیپد پرو که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند، می‌توانند از نسل بعدی تراشه M4 اپل استفاده کنند که اگر اپل رویه کنونی را در پیش بگیرد، باز می‌توان حدس زد که این تراشه نیز از گره ۳ نانومتری استفاده خواهد کرد، اما احتمالا با تکنولوژی جدیدتر همراه خواهد بود. با این حال استفاده از چیپست M3 نیز نمی‌توان گفت کاملا منتفی است.

image

 

شرکت TSMC تامین کننده تراشه‌های اپل، روی فن‌آوری ۲ نانومتری در حال کار است، اما تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ آماده نخواهد شد، بنابراین نمی‌توان آنها رابرای تاریخ هدف اولین مدل‌های آیپد پرو اولد در نظر گرفت.

برچسب قیمتی

گزارش ماه مارس (اسفند) از سایت کره‌ای The Elec، نشان می‌دهد که نمایشگرهای اولد مدل‌های آیپد پرو را بسیار گرانتر خواهد کرد. آیپد پرو ۱۱ اینچی اولد می‌تواند از ۱۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد، در حالی که مدل ۱۳ اینچی احتمالا از ۱۸۰۰ دلار شروع شود.

image

 

در حال حاضر آیپد پرو ۱۱ اینچی از ۷۹۹ دلار شورع می‌شود، در حالی که مدل ۱۲٫۹ اینچی با نمایشگر مینی ال ای دی از ۱۰۹۹ دلار قیمت دارد.

این افزایش هزینه به دلیل پنل‌های اولد است که هزینه بیشتری برای منابع تامین دارند. اپل از فرآیندهای تولی جدیدی استفاده می‌کند که هنوز برای ایجاد پنل‌های اولد با اندازه‌های مورد نیاز ترکیب نشده‌اند. راس یانگ تحلیلگر حوزه صفحه نمایش، می‌گوید که الزامات اپل برای صفحه نمایش منجر به «پنل اولد گرانتر» نسبت به سایر پنل‌های اولد موجود در بازار می‌شود.

گفته شده که اپل می‌خواهد یک طراحی بسیار نازک با استفاده از طراحی پشته‌ای پشت سر هم داشته باشد، تکنیکی برای تولید نمایشگر که طول عمر و کارایی نمایشگر را بهبود می‌بخشد. ساخت دو پشته‌ای می‌تواند طول عمر یک پنل اولد را تا چهار برابر افزایش دهد و همچنین منجر به سطوح روشنایی بالاتری شود.

اپل قصد دارد پنل‌های اولد را از سامسونگ و ال جی دیسپلی تهیه کند و شایعه شده است که هر دو سازنده در حال توسعه پنل‌های اولد دو پشته‌ای به طور خاص برای اپل هستند.

تاریخ عرضه

انتظار می‌رود اپل اولین مدل‌های آیپد پرو با صفحه نمایش اولد را در سال ۲۰۲۴ معرفی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)