خانهاخبار
دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس احتمالا به زودی به عنوان تراشه پرچمدار مدیاتک معرفی خواهد شد

دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس احتمالا به زودی به عنوان تراشه پرچمدار مدیاتک معرفی خواهد شد

برند‌های مختلفی مانند شیائومی، ویوو و اوپو به احتمال زیاد از تراشه موردانتظار مدیاتک بهره خواهند برد.
۱۴۰۱/۱۲/۲۲

اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی بود که مدیاتک از تراشه پرچمدار جدید خود موسوم به دایمنسیتی ۹۲۰۰ رونمایی کرد که قوی‌ترین سخت‌افزار این تولیدکننده محسوب می‌شود. حالا اما شایعات به تازگی ادعا کرده‌اند که مدیاتک در نظر دارد نسخه جدید این تراشه معرفی کند که با مشخصات فنی بهبودیافته همراه خواهد شد. این تراشه جدید احتمالا با نام دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس عرضه خواهد شد و قوی‌ترین سخت‌افزار مدیاتک برای سال جاری میلادی خواهد بود. 

طبق گزارشی که افشاگر برجسته چینی به نام Digital Chat Station‌ به اشتراک گذاشته است،‌ تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس به زودی معرفی خواهد شد. این تراشه موردانتظار به عنوان نسخه بهبودیافته تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ روانه بازار خواهد شد که از فرکانس بالاتر پردازنده مرکزی بهره می‌برد. تراشه هشت هسته‌ای دایمنسیتی ۹۲۰۰ از یک هسته قدرتمند کورتکس X2‌ با فرکانس ۳ گیگاهرتزی، سه هسته میانی کورتکس A710 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510‌ با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی برخوردار است. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Immortalis-G715 است. 

image

با توجه به این موضوع، دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس به مانند نسل قبلی با چنیش ۴+۳+۱ هسته‌ها همراه خواهد شد. به علاوه، انتظار می‌رود فرکانس هسته اصلی این تراشه به ۳٫۱ گیگاهرتز برسد. دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس احتمالا برپایه لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد. 

شایان ذکر است تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ در آزمون‌های بنچمارک آنتوتو موفق به کسب امتیاز عالی ۱٫۲ میلیون شد و حالا انتظار می‌رود دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس از این مقدار نیز فراتر رود و امتیاز بالای ۱٫۳ میلیون را به خود اختصاص دهد. تراشه جدید مدیاتک احتمالا برای رقابت با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو معرفی خواهد شد. برای مقایسه، تراشه پرچمدار کوالکام در بنچمارک آنتوتو امتیاز ۱٫۳ میلیون را کسب کرده است. 

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس به احتمال زیاد در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. شایعات اذعان داشته‌اند که این تراشه جدید در گوشی‌های برندهایی مانند اوپو،‌ ویوو و شیائومی به کار خواهد رفت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)