خانهاخبار
شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند اسنپدراگون ۸ نسل سه با تغییر در چینش هسته‌ها همراه خواهد بود

شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند اسنپدراگون ۸ نسل سه با تغییر در چینش هسته‌ها همراه خواهد بود

تراشه نسل بعدی پرچمدار کوالکام از حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 4.1 پشتیبانی خواهد کرد.
۱۴۰۱/۱۲/۱۹

در حالی که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو قدرتمندترین و بهترین سخت‌افزار حال حاضر گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود، شایعات مختلفی پیرامون نسل جدید این تراشه موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل سه در دسترس قرار گرفته است که برخی از مشخصات فنی و ویژگی‌های آن را فاش ساخته‌اند. براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، جزئیات مربوط به چینش هسته‌های پردازنده مرکزی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه لو رفته است. 

image

گزارش‌های اولیه ادعا کرده بودند که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از چینش هسته‌های مشابه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو یعنی ۳+۴+۱ بهره خواهد برد. حالا اما این گزارش جدید ضمن رد شایعات قبلی اذعان داشته است که کوالکام در نظر دارد با کم کردن هسته‌های کم مصرف تعداد هسته‌های پردازشی تراشه پرچمدار خود را افزایش دهد. در این راستا، انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه با کانفیگ هسته‌های ۲+۵+۱ همراه شود که قدرت پردازشی آن را به طرز چشمگیری بالا می‌برد. به علاوه، این تراشه احتمالا از هسته اصلی کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. 

شایان ذکر است که شایعات پیشین ادعا کرده بودند هسته اصلی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه احتمالا قادر خواهد بود به فرکانس ۳٫۷۵ گیگاهرتزی نیز دست پیدا کند. از آن سو، هسته‌های میانی این تراشه نیز کورتکس A720 خواهد بود که از فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. دو هسته کم مصرف نیز کورتکس A520 خواهد بود که فرکانس آن برابر با ۲٫۰ گیگاهرتز است. این شایعه همچنین اذعان داشته است که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 4.1 پشتیبانی خواهد کرد. پردازنده گرافیکی این سخت‌افزار نیز آدرنو ۷۵۰ خواهد بود. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه احتمالا برپایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد. با توجه به این موضوع، تراشه‌ جدید غول تراشه‌‌سازی دنیا برای سومین نسل متوالی با لیتوگرافی ۴ نانومتری روانه بازار می‌شود. البته احتمال دارد کوالکام با یک تغییر بزرگ تراشه پرچمدار خود را برپایه فرآیند ۳ نانومتری نیز توسعه دهد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۲/۱۹
من میگم مهندسین کوالکام دورِ هم جمع بشن، یه سینی چایی هم بیارن میل کنن
بعد بشینن با حوصله یک تراشهٔ‌شاخی بدن بیرون(۱۰ نسلِ ۱۰) و دیگه این قائله را ختم کنن✋?