خانهاخبار
گردشگری در شهر مقدس مشهد

گردشگری در شهر مقدس مشهد

مشهد یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری است که سالانه میزبان تعداد بسیاری از هموطنان و گردشگران خارجی است...
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

مشهد یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری است که سالانه میزبان تعداد بسیاری از هموطنان و گردشگران خارجی است. این مقصد مهم گردشگری به‌دلیل حضور مبارک حرم شاه خراسان، امام رضا (ع) و بسیاری از امکانات تفریحی و مراکز خرید متنوع هم به لحاظ گردشگری مذهبی دارای اهمیت است و هم گردشگری تفریحی و طبیعی و حتی تاریخی. حرم امام رضا (ع)، مسجد گوهرشاد، موزه‌های آستان قدرس رضوی (ع)، آرامگاه شیخ بهایی، آرامگاه نادرشاه افشار، باغ گیاه‌شناسی، سرزمین موج‌ های آبی، کوهسنگی و بازار رضا فقط برخی از این جاهای دیدنی و جذاب مشهد هستند. مشهد هم مانند بسیاری از شهرهای گردشگری ایران همچون قشم اماکن تفریحی زیادی دارد و درکنار جایگاه معنوی مهمی که دارد، شهری محبوب برای سفر و گشت‌وگذار است.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

 

البته سلایق برای سفر رفتن متفاوت است و هر فصلی مقصدی متفاوت برای سفر می‌طلبد؛ فقط مهم این است که اهل سفر باشید و مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید اگر تاکنون به تهران سفر نکردید حتی این شهر هم می تواند یک مکان تفریحی جذاب برای گذراندن اوقات شما باشد  اجاره سوئیت در تهران برای گشتن این شهر و یا سفر به مشهد هرکدام تجارب جدید و لحظات شیرین مختلفی را برای شما به ارمغان می‌آورد و خاطراتی به‌یادماندنی برای شما باقی خواهد گذاشت. اما بگذارید این‌بار سفری کوتاه به مشهد داشته باشیم و سری بزنیم به جاذبه‌های دیدنی آن.

مشهد، از مسجد گوهرشاد تا مقبره نادر شاه

معمولا سفر به مشهد برای مسافران تجارب متفاوتی به‌دنبال دارد؛ از زیارت و سیاحت تا پاساژگردی و البته شکم گردی. اولین کاری که باید برای سفر به مشهد انجام دهید گرفتن محل اقامت مانند هتل، آپارتمان و یا سوئیت مشهد است. شما بعد از اجاره اقامتگاه مورد نظر خود در مشهد و انتخاب وسیله نقلیه سفر راهی خراسان رضوی می‌شوید.

پس از رسیدن به اقامتگاه و یک استراحت کوتاه، قدم زنان از خیابان شهید اندرزگو و از باب‌الجواد (ع) وارد قطعه‌ای از بهشت می‌شوید. غرق در آرامش از صحن جامع رضوی مسیر خود را به سمت صحن گوهرشاد ادامه می‌دهید و در این صحن، مجذوب گنبد طلایی حرم شاه خراسان و معماری با شکوه صحن‌وسرای آن، به نیایش و راز و نیاز پرداخته و پس از ساعاتی، برای یک تجربه تاریخی راهی خیابان نادری می‌شوید. در ابتدای ورود به آرامگاه نادرشاه و  پیش از آنکه معماری مدرن و زیبای آرامگاه، توجه شما را به خود جلب کند، مجذوب تندیس با شکوه نادر شاه می‌شوید. سپس برای تماشای مقبره نادر شاه افشار به سمت قسمت مرکزی ارامگاه حرکت می‌کنید و پس از آن برای ورق زدن روزهای تلخ و شیرین تاریخ کهن این مرزوبوم از دو تالار موزه بازدید می‌کنید.

این دو تجربه فقط بخش کوچکی از سفرنامه مشهد شما خواهد بود و برای تکمیل آن نیازمند زمان بیشتری برای گشت‌وگذار هستید. جاهای دیدنی مشهد فقط به حرم رضوی و یا کوه‌سنگی و مقبره نادرشاه افشار خلاصه نمی‌شود و این شهر زیبا پر است از جاهای دیدنی و تفریحی که اگر قصد دارید بیشتر با آن‌ها اشنا شوید، باید به مجله هومسا مراجعه کنید.

اقامت در مشهد با هومسا

image

 

برای بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد باید به دنبال یک اقامتگاه خوب در این شهر بگردید. تیم هومسا در کنار شما است تا با معرفی و رزرو بهترین اقامتگاه‌های مشهد سفر خوشی را برای شما و همراهان‌تان رقم بزند. برای اجاره ویلا مبله کافی است در صفحه اصلی وبسایت هومسا، شهر مشهد را جست‌وجو کنید. در این قسمت با استفاده از فیلترهای مختلف، به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو خواهید کرد.

سامانه اجاره ویلا، سوئیت و اجاره روزانه خانه در تمامی شهرها راهکار نوین سفر آسا (سهامی خاص) با نام تجاری هومسا، از سال ۹۶ به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارنیکا وارد دنیای گردشگری شد و تا کنون توانسته بیش از 6۰۰۰ واحد اقامتی، ۳۰۰۰ میزبان و هزاران رزرو آنلاین موفق در سراسر ایران داشته باشد.   هوسما تلاش دارد با گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار گردشگری، از طریق فراهم آوردن زنجیره تامین سبز فعالیت خود را ادامه دهد، تا میهمانان و میزبانان با خیالی آسوده و به شکل مؤثری در یک پلتفرم، به همدیگر ملحق شوند.

کلام پایانی

سفر از هر جنس و به هر مقصدی باشد پر از  اتفاقات و خاطراتی است که سال‌های سال میهمان دل شما خواهد بود و یادآوری آن کام شما را شیرین می‌کند. سفر به مشهد نیز، از آن دست سفرهایی است که هم یک تجربه معنوی به شما هدیه می‌دهد و هم فرصتی مفرح برای گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی جذاب. ما در مقاله‌های هومسا  تلاش داریم شما را بیشتر با جاهای دیدنی و فرصت‌های سفر به شهرهای مختلف کشورمان آشنا کنیم. چرا که سفر به هر مقصد و جایی خوب است و فرصت‌های زیادی را پیش‌روی شما می‌گذارد. از همین رو است که سعدی، شاعر بلند آوازه پارسی می‌گوید:

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)